click 4 money

Saturday, June 19, 2010

Noh Hujan tak mahu minta maaf!

SEBELUM Zubir mula mengomel mengenai perangai kebanyakan artis dan selebriti kita yang semakin menjengkelkan, Zubir ingin bercerita sedikit mengenai Konsert Melodi Cinta Rossa yang berlangsung di Stadium Putra, Bukit Jalil, malam minggu lalu.




Memang superb dan terhibur habis pada malam itu, rasanya inilah konsert solo artis Indonesia paling berjaya setakat ini! Tahniah Zubir ucapkan kepada penganjurnya, limaduabelas musik dan Marctensia, layanan yang diberikan kepada wakil media massa juga amat memuaskan hati!

Memang meremang bulu roma mendengar muzik persembahan Yovie Widyanto Orchestra & Jay Subyakto yang terdiri daripada hampir 50 pemuzik profesional. Ditambah dengan kehadiran Koir Permata Seni dan Permata Seni Muzik Tunas Budaya, melengkapkan penguasaan vokal Rossa di pentas, sekali gus menjadikan persembahannya begitu unik dan tidak puas menonton konsert yang berlangsung selama dua jam itu! Zubir terfikir, jika artis luar seperti Rossa boleh membuat persembahan hebat seperti itu, kenapa tidak artis Malaysia? Kita juga mempunyai ramai penyanyi yang berbakat besar cuma tidak diberi peluang. Sebaik selesai menonton showcase Faizal Tahir di Hard Rock Cafe Kuala Lumpur sehari kemudian yang dihadiri 700 peminat di satu tempat sempit, apa kata kita usahakan supaya Faizal, Anuar Zain dan Datuk Siti Nurhaliza, bergabung buat konsert gergasi di Stadium Putra! Jadi, kepada pihak berkenaan, renung-renungkanlah saranan ini.

Oh ya, sebenarnya minggu ini Zubir ingin menyambung cerita lagi mengenai isu autograf ‘Awak Busuk’ daripada Noh Hujan kepada peminatnya yang juga seorang pelajar wanita universiti tempatan.

Menerusi B*Pop siaran 23 Mei lalu, seorang pelajar universiti, Zee mendakwa menjadi mangsa kebiadapan Noh atau nama sebenarnya Mohammad Noh Salleh, 25, pada hari kejadian 29 April lalu menerusi sebuah majlis anjuran Fakulti Seni Reka dan Bentuk kursus Diploma Teknologi Fotografi di universitinya.

“Noh bersikap biadap melayan kerenah pelajar yang ingin mendapatkan tanda tangannya. Namun, autograf yang kami peroleh daripada Noh hanya tertera perkataan yang ditulisnya `Awak Busuk'! Sepatutnya Noh menulis namanya atau menurunkan tanda tangan jika peminat meminta autograf, bukan tulis `Awak Busuk'! Mungkin ini adalah autograf terbaik daripadanya! Saya harap artis lain tidak mencontohi sikap Noh Hujan.
“Justeru, saya Zee mewakili pelajar wanita dari universiti berkenaan, berharap Noh Hujan meminta maaf secara terbuka kepada pihak kami atas apa yang diucap dan dilakukannya terhadap warga kampus. Mungkin ini adalah kali pertama dan terakhir kami menjemput Noh ke universiti ini," kata Zee dalam temu bual bersama B*Pop dan kru Melodi TV3.

Ekoran itu, Zubir meminta bantuan Alibi Music mengatur pertemuan bersama Noh untuk menjawab tuduhan berkenaan, sekali gus mendengar permohonan maaf daripadanya, tapi pengurusan Noh memberi alasan, vokalis berkenaan terlalu sibuk sehingga akhir Jun ini. Pun begitu, Noh ada memberi kenyataan kepada lama web hiburan, gua.com.my berhubung isu ‘Awak Busuk’.

“Saya tak layan isu ini. Saya memang bergurau dengan orang macam itu. Saya pernah tulis lagi teruk dari itu. Kalau tak suka, cakap. Saya boleh tulis yang lain,” ujar Noh ketika ditemui di sesi rakaman Muzik-Muzik baru-baru ini.

“Saya boleh minta maaf, tapi itupun sebelum dia keluar dekat TV. Perkara ini boleh dibawa berbincang. Dah buat komen macam itu, tak kan saya nak minta maaf. Jika mereka datang jumpa saya, saya akan minta maaf, tapi mereka tak datang sendiri jumpa saya ,” tegasnya yang nekad tidak akan meminta maaf kepada pelajar terbabit.

“Saya bukan ahli politik yang nak memenangi hati orang, saya hanya ahli muzik yang nak main muzik. Ada media yang dah keluarkan cerita ini dan hentam saya tanpa tanya saya terlebih dulu. Itu yang saya malas nak bagi komen,” katanya kepada gua.com.my, baru-baru ini.

Bagi Zubir, kenyataan Noh bukannya boleh menyelesaikan masalah, sebaliknya membuatkan orang luar lagi membenci artis kita. Apalah salahnya Noh mengalah dan meminta maaf kepada peminatnya yang juga pelajar kampus itu. Entahlah, Zubir malaslah nak komen panjang lebar, masing-masing dah boleh berfikir, sendiri mau ingatlah!

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com