click 4 money

Sunday, January 24, 2010

Diddy-Ellen nikah 6 Februari

SELEPAS empat tahun mengikat tali pertunangan, bintang Akademi Fantasia Musim Keempat (AF4) Diddy atau Syamsul Hirdi Muhid, 25, dan pasangannya Ellen Nor Azah Musa, 25, akhirnya memutuskan mengakhiri hubungan itu ke jenjang pelamin.

SELEPAS empat tahun mengikat tali pertunangan, bintang Akademi Fantasia Musim Keempat (AF4) Diddy atau Syamsul Hirdi Muhid, 25, dan pasangannya Ellen Nor Azah Musa, 25, akhirnya memutuskan mengakhiri hubungan itu ke jenjang pelamin.


Majlis pernikahan Diddy dan Ellen akan berlangsung jam 11 pagi di Masjid Kampung Pasir Putih, Pasir Gudang, Johor tanggal 6 Februari ini.


Ia disusuli majlis persandingan pada keesokannya hari di kediaman pihak perempuan di Kampung Pasir Putih, Pasir Gudang, Johor tanggal 7 Februari 2010.


Dalam pertemuan dengannya ketika mengedarkan kad undangan perkahwinannya di Meja Rap, Khamis lalu, Diddy berkata, dia sudah bersedia dari aspek mental dan fizikal untuk melangkah ke alam rumah tangga.


"Saya juga percaya, tahun ini waktu yang tepat bagi kami mendirikan rumah tangga. Saya juga tiada sebab untuk menangguhkan soal kahwin kerana hubungan kami sudah cukup matang untuk menuju ke fasa perkahwinan. "Dari segi kewangan, kami juga sudah cukup stabil untuk berkahwin. Mungkin sebab itu, saya ambil masa yang lama untuk berkahwin kerana sibuk kumpul duit," katanya. Pada masa sama, kata Diddy, dia juga tidak takut untuk berkahwin kerana yakin dengan calon isteri pilihannya itu.

"Perkenalan kami berlangsung selama 10 tahun sebelum kami memutuskan untuk bertunang. Kami mula berkenalan ketika di tingkatan dua dan masing-masing berusia 14 tahun. Ellen adalah jiran sebelah rumah milik keluarga saya di Pasir Gudang.


"Pada peringkat awal, kami cuma berkawan rapat dan selepas itu baru timbul bibit-bibit cinta. Lebih bermakna, hubungan kami direstui keluarga kedua-dua belah pihak," katanya. Diddy berkata, dia juga tidak memandang pada paras rupa atau kecantikan seseorang untuk dijadikan teman hidup. Ellen juga cinta sejati pertama saya. Sebelum ini, saya pernah bercinta tapi sekadar cinta monyet. "Dia juga amat memahami kerjaya seni yang saya ceburi dan kami juga ada persefahaman antara satu sama lain. Buat apa saya nak cari yang lain jika sudah ada wanita yang terbaik depan mata?" katanya. Diddy yang juga anak kelima daripada enam beradik ini mengakui dia tidak bimbang jika kehilangan peminat selepas berkahwin nanti.


"Sebenarnya, peminat sudah tahu status saya yang sudah bertunang sejak awal lagi iaitu sebelum masuk Akademi Fantasia (AF) lagi. Saya juga mengharapkan perkahwinan kami ini akan kekal hingga ke akhir hayat," katanya. Bagaimanapun, kata Diddy, hubungannya dan Ellen yang bertugas di syarikat swasta itu juga berhadapan dengan ujian seperti mana pasangan bercinta lain. "Sebelum ini, pernah ada beberapa cerita kami sudah putus tunang tersiar di akhbar sedangkan ia tidak benar sama sekali. "Biarlah, saya simpan cerita ini sebagai kisah peribadi kami saja. Ellen tidak sedih dengan cerita seperti itu cuma dia berasa tekanan apabila ada ahli keluarga kami yang bertanya kerana inginkan kesahihannya. "Apapun, kami berjaya menangani segala ujian itu dengan baik berlandaskan sikap saling mempercayai antara satu sama lain. Kejujuran juga menjadi lambang kesetiaan dalam hubungan kami selama ini," katanya.


Diddy berkata, Ellen juga risau setiap kali mereka berjauhan. "Sebelum ini, kami sering berhubung menerusi SMS dan telefon. Kini, Ellen sudah menetap di Kuala Lumpur dan ia mendekatkan jarak kami yang jauh sebelum ini," katanya. Sementara itu, Diddy berkata, majlis perkahwinannya yang berkonsep tradisional itu akan berlangsung secara sederhana tapi meriah. "Saya juga masih mencari tarikh sesuai untuk majlis persandingan di sebelah pihak keluarga saya (pihak lelaki). Apa yang saya boleh katakan, ia dijangka berlangsung dalam tempoh terdekat ini di Kuala Lumpur. "Pereka, Hazwanie Osman Couture juga akan menyediakan empat pasang persalinan yang bakal digayakan pada majlis perkahwinan ini nanti. "Selain itu, saya juga akan menggayakan sut dan tuksedo dari Lord's Tailor ketika acara memotong kek. Majlis ini juga dijangka dimeriahkan dengan kehadiran rakan artis dari AF," katanya. Dari segi wang hantaran pula, kata Diddy, dia menyediakan wang hantaran untuk pihak perempuan sebanyak RM10,000.


"Pihak saya juga akan menghantar sebanyak dulang tujuh dulang dan berbalas sembilan dulang hantaran dari pihak perempuan. Saya juga hanya menyerahkan gelang tangan pada pihak perempuan ketika acara membatalkan sembahyang," katanya.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com