click 4 money

Sunday, January 24, 2010

Ida Nerina mahu cerai cara baik

KUALA LUMPUR: "Ida bersetuju dan tidak ada masalah sekiranya suaminya ingin bercerai secara baik," kata peguam Akbardin Abdul Kader yang mewakili pelakon Ida Nerina berhubung kes pengesahan lafaz cerai yang dikemukakan suaminya, Sha'arin Mohd Razali, bekas anggota kumpulan Blackrose, pada Oktober lalu.


Akhbardin berkata, persetujuan itu antara terkandung dalam penyata pembelaan yang akan difailkan pihaknya selaku defendan dalam kes itu.

Bagaimanapun, dia berkata anak guamnya yang tidak hadir ke mahkamah semalam, menafikan berlaku lafaz cerai seperti yang didakwa Sha'arin.


"Anak guam saya tidak mengaku perkara itu (lafaz cerai) berlaku. Dia akan mempertahankan pendirian itu," katanya.

Sementara itu, Sha'arin, 40, dan peguam Mahyuddin Md Zahari, juga tidak hadir di mahkamah dengan alasan berada di luar kawasan.

Hakim Syarie Mohd Yunus Mohd Zain menetapkan 25 Februari ini untuk sebutan semula kes.

Pada 12 Oktober lalu, Sha'arin memfailkan permohonan pengesahan cerai selepas mendakwa ada melafazkannya terhadap pelakon filem Layar Lara dan Susuk itu, pada September lalu.

Pasangan itu berkahwin pada 26 Jun 2006, namun belum dikurniakan cahaya mata, tetapi menerusi perkahwinan pertama, Sha'arin mempunyai dua anak, iaitu Narissa, 14, dan Arman, 8.

Sebelum ini, Sha'arin ada memberitahu mahkamah dia sudah meninggalkan Ida yang kini tinggal bersama pembantu rumah di kediaman kelamin mereka di Kosmopolitan Damansara Perdana, manakala dia kembali menetap bersama keluarga di Seputeh.

Akhbar sebelum ini melaporkan mengenai permohonan pengesahan cerai yang dikatakan dilafazkan Sha'arin terhadap Ida pada Aidilfitri kedua lalu, namun tidak diketahui sebabnya.

Tiga bulan sebelum lafaz cerai itu, pelakon yang pernah memenangi anugerah Aktres Terbaik FFM13 dan Aktres Terbaik Anugerah Skrin 1994 dilaporkan tergelincir dari tangga di rumahnya di Persiaran Syed Putra di sini, pada 21 Jun lalu.

Dia yang ketika itu hendak ke meja makan mengalami keretakan tulang belakang.

Kejadian berlaku jam 3.30 pagi selepas pelakon itu selesai berlakon teater 'The Good Body' di Pusat Konvensyen Sime Darby, Bukit Kiara di sini.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com