click 4 money

Saturday, May 15, 2010

Ezlynn mula rasa jejak tanah

Oleh Norhadiani Baharom
yanie@hmetro.com.my


SUDAH dua bulan langkahnya bagaikan tak jejak ke bumi akibat kecederaan kaki. Keadaan yang aneh itu nyata membuatkan Ezlynn atau nama sebenar, Azlin Ariffin, 29, berasa amat risau.

Apakah dia mampu beraksi selincah dulu, sedangkan elemen itulah yang menjadi ciri khas dalam persembahannya sekali gus membezakan aksi gadis cantik ini berbanding penghibur lain.


Pun begitu, kehadiran Ezlynn memeriahkan Karnival Candat Santai Harian Metro 2010 di Dungun Terengganu, baru-baru ini memberikan sedikit sinar buatnya. Masakan tidak, pembabitan dalam acara itulah menemukan Ezlynn dengan dengan Tukang Urut Tradisional dan Komplementeri Terbaik Asia, Pak Yahya. Pendek kata, kehadiran Ezlynn boleh dianggap sebagai langkah kanan. Kata Ezlynn, inilah kali pertama dia mendapat rawatan urutan kaki selepas dua bulan jatuh tangga menyebabkan kakinya patah. "Sebelum ini saya tidak berani melakukannya kerana bimbang ia tambah memudaratkan. Apatah lagi, bukan senang hendak mencari tukang urut yang pakar berkaitan urat. Tetapi saya ada keyakinan dengan Pak Yahya kerana caranya memeriksa kaki saya dengan memulakan bacaan doa.


"Dia tahu di bahagian mana kaki saya yang terasa sakit. Memang tadi, sewaktu dia memegang kaki saya terasa mahu menjerit kerana terlalu sakit, tetapi terpaksa ditahan kerana ramai tetamu. Alhamdulillah, selepas mendapatkan rawatan mengurut daripada Pak Yahya saya dapat rasakan perubahan.


"Jika sebelum ini saya berjalan bagaikan tidak jejak bumi, sekarang saya berasa lega kerana boleh berjalan dengan normal. Cuma Pak Yahya nasihatkan saya supaya berhati-hati, jangan melompat atau terlalu aktif sewaktu membuat persembahan," katanya. Karnival Candat Santai Harian Metro 2010 yang dilangsungkan pada 30 April dan 1 Mei lalu, bagaikan satu kebetulan apabila pengurusan Mayangsari Resort Hotel Suite yang menaja penginapan Ahli Jawatan Kuasa karnival termasuk artis terbabit, melancarkan spa dinamakan Mayangsari Spa pada 1 Mei.


Pak Yahya atau nama sebenar, Yahaya Mamat, 64, pernah mengharumkan nama Malaysia di persada antarabangsa apabila memenangi anugerah Best Therapist In Asia Spa Wellness Award, di London pada 2007.


Kehebatannya dalam bidang itu menarik minat pemilik Mayangsari Resort Hotel Suite, Abdul Ba'ith Azman untuk menubuhkan spa bagi memberi perkhidmatan urutan terbaik buat tetamu di hotel berkenaan. Mayangsari Resort Hotel Suite yang beroperasi sejak tiga lalu, nyata menjadi kebanggaan penduduk Dungun atas pencapaian Pak Yahya. Justeru, idea menubuhkan spa ini adalah sebagai satu cara memperkukuhkan nama serta mempopularkan lagi hotel ini selain menyediakan perkhidmatan eksklusif buat tetamu hotel menerusi rawatan urutan daripada tukang urut terbaik Asia iaitu Pak Yahya.


Harga bagi setiap rawatan juga sangat istimewa bermula daripada RM90 hingga RM300 mengikut pakej diambil. Berkonsepkan rumah tradisional Terengganu digabungkan lanskap serta dekorasi bercirikan Bali, Spa Mayang Sari turut menjanjikan keselesaan.


Turut memeriahkan majlis pelancaran spa itu ialah Izwan Pilus, Fazli Zainal, Hairi (Juara Anak Wayang musim pertama) dan Roslan Shah yang turut memeriahkan Karnival Candat Santai Harian Metro 2010. Penyanyi yang mula melonjak naik menerusi lagu Hi Hi Bye Bye mengakui sudah tidak mampu mengekang kesabaran untuk mempromosikan single terbarunya, Tic Tac Toe yang dihasilkan komposer muda berbakat, Noh dari kumpulan Hujan.

Kata Ezlynn, sudah lama dia tidak muncul dengan single baru dan kali terakhir pada 2007 menerusi lagu Jikalau Aku. Ketika itu, penyanyi berwajah cantik ini masih bersama KRU Record. "Tiga tahun tidak muncul dengan sebarang produk, bukan bererti saya lenyap begitu saja. Undangan persembahan masih dipenuhi seperti biasa dan Alhamdulillah rezeki tidak pernah putus.


"Tempoh itu juga saya manfaatkan untuk mencari formula baru dalam nyanyian. Saya akui imej sama ada dari segi muzik mahupun penampilan, tidak boleh diubah terlalu drastik.


"Namun, cukup sekadar saya katakan kemunculan kali ini peminat akan melihat Ezlynn sebagai seorang yang lebih matang," katanya.


Menaruh kepercayaan pada Alibi Music sebagai pihak pengurusan barunya, Ezlynn yang mengikat kontrak selama setahun dengan syarikat berkenaan dijangka muncul dengan dua single tahun ini

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com