click 4 money

Saturday, May 29, 2010

Rozita Izlyn tukar karier

SS rasa generasi sebelum ini mesti kenal dengan penyanyi Rozita Izlyn. Walaupun orangnya kurang popular, lagunya Dunia Kita Berbeza terus melekat di hati SS sampai sekarang. Suaranya sedap dan lantang ketika menyanyikan lagu itu buatkan hati terbuai bila mendengarnya. Wah, layan perasaan pula SS.
Boleh dikatakan lagu-lagu yang dihasilkan pada zaman itu sedap-sedap belaka dan cepat menangkap di hati. Bukan macam lagu-lagu artis sekarang, apabila dengar sekali saja dah jemu nak mengulanginya. Namun SS suka juga layan lagu Shahir AF8, Kebahagiaan Dalam Perpisahan yang konsepnya ala-ala rock dulu-dulu.


Berbalik pada tujuan sebenar, seingat SS Rozita hanya muncul dengan beberapa album sebelum mendiamkan diri daripada dunia seni. Persaingan hebat dalam nyanyian menyaksikan dia terpaksa beri laluan kepada muka baru. Namun Rozita dikhabarkan masih menyanyi dalam majlis-majlis tertentu. Tambah pula dia ada kualiti sebagai penghibur kerana boleh sampaikan pelbagai jenis lagu. Dengarnya selepas berkahwin Rozita lebih banyak tumpukan perhatian kepada rumahtangga dan anak-anak. Bagaimanapun, satu sumber menyampaikan cerita melihat Rozita hadir ke bengkel penulisan skrip yang diadakan di Finas. Bengkel anjuran Persatuan Sutradara Malaysia (FDAM) ini bermula pada Isnin dan berakhir semalam. Bengkel ini bukan dibuat secara percuma dan Rozita sanggup keluarkan wang untuk mendapat ilmu. Sumber yang juga peminat Rozita ini kata, dia lihat Rozita gigih mendengar dan belajar ilmu diperturunkan pengarah jemputan. Nampak jelas penyanyi berasal dari Shah Alam ini mahu menimba ilmu dalam lakonan dan mungkin akan mengembangkan bakat sebagai penulis skrip pula. SS ambil kesempatan ucapkan selamat berjaya buat Rozita dan pelajar-pelajar yang mengikuti bengkel itu. Harap-harap nanti mereka dapat hasilkan skrip yang baik dan membuka minda penontonnya, bukannya balik-balik cerita yang sama saja. Daripada SS tengok drama yang jalan ceritanya lebih kurang saja, baiklah layan perlawanan bola sepak.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com