click 4 money

Sunday, May 23, 2010

Melodi cinta Rossa

Oleh SHAKILAWATI ABD RAHMAN

EPISOD suram hidup Rossa beransur reda. Tiada lagi tangisan kerana dia kini rancak menyulam buih-buih cinta dengan teman baru yang jauh lebih memahami. Memilih usahawan yang masih solo sebagai peneman jiwa, Rossa tampak sungguh bahagia.

pix_middle

Betapa indahnya fasa baru hidup penyanyi genit ini selepas melalui detik menyedihkan apabila rumah tangga yang dibina bersama gitaris Padi, Yoyo atau Surendro Prsetyo berakhir 14 Julai lalu.


Dalam pertemuan dengannya di Hotel Ritz Carlton, Jalan Bukit Bintang, sempena Konsert Melodi Cinta Rossa di sini, pemilik nama sebenar Sri Rosa Roslaina Handiyani ini bersemangat bercerita mengenai persiapan konsert mega sulungnya.


“Konsert ini bukan showcase biasa, tetapi ia bakal memberi momentum besar dalam karier nyanyian saya. Sebelum ini saya sering menjayakan persembahan di Malaysia, tetapi ini kali pertama konsert berskala besar.


“Saya kini rancak melakukan persiapan terakhir dengan band bagi memastikan Melodi Cinta Rossa berjalan lancar seperti direncanakan. Banyak kejutan yang akan saya lakukan, malah saya akan menggayakan lima pasang baju rekaan pereka terkenal dan kosnya mencecah RM100,000.

“Biarpun biasa menyanyi di depan penonton, saya tetap gementar untuk menjayakan konsert ini. Bagaimanapun sokongan padu isteri Perdana Menteri, Datin Paduka Seri Rosmah Mansor selaku penaung konsert menjadi pemangkin semangat. Jika dia yakin dengan saya, kenapa saya tidak percaya dengan kebolehan diri sendiri? “Setiap sudut hati saya tidak putus-putus berdoa semoga konsert ini berjalan lancar dan berjaya,” katanya yang mendapat banyak undangan daripada syarikat korporat dan istana, antaranya Perak, Pahang, Kelantan dan tidak terkecuali Brunei Darussalam.


Rossa berkata, konsert ini ditujukan khas buat pencintanya dan boleh dinikmati sesiapa saja kerana tiketnya dijual pada harga berpatutan iaitu RM50, RM100, RM150, RM200, RM250, RM300 dan RM350.


“Persembahan saya diiringi 40 pemuzik yang dipimpin Yovie Widianto. Saya akan menyampaikan 20 lagu yang dipetik dari album pertama hingga terkini, termasuk Ayat Ayat Cinta, Nada Nada Cinta, Atas Nama Cinta, Pudar dan Hey Ladies, malah akan berduet dengan artis jemputan seperti Pasha (Ungu), Aizat dan ST12. Sepanjang dua jam beraksi, lagu akan disampaikan secara penuh dan juga medley.


“Lebih istimewa apabila konsert ini bakal diserikan dengan 50 ahli Permata Seni dan 20 kanak-kanak daripada kumpulan Tunas Budaya, Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN).


“Sebahagian hasil jualan tiket akan diserahkan kepada badan kebajikan kanak-kanak Malaysia,” katanya yang tidak pernah lekang dengan senyuman manis

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com