click 4 money

Saturday, May 15, 2010

Faizal menongkah arus

Oleh Rudy Syareme Sheriffudin
am@hmetro.com.my


"INILAH hadiah istimewa buat mereka yang tidak putus-putus memberi sokongan dan dorongan terhadap kerjaya seni saya selama ini. Penghargaan ini harus diberikan agar berterusan - dulu, kini dan selamanya," kata penyanyi Faizal Tahir sebaik saja melancarkan album barunya, Adrenalin.

Penyanyi yang popular dengan lagu Bencinta itu mengakui kehadiran Adrenalin sungguh bermakna selepas penantian selama dua tahun dan 11 Mei lalu dengan rasminya dilancarkan. Lokasi pelancarannya ialah Hotel Hard Rock, Pulau Pinang (HRHP).


Album yang mempunyai 10 lagu karya Faizal dengan sentuhan istimewa Audi Mok sememangnya cukup istimewa kerana mempunyai kelainan dan keistimewaan tersendiri berbanding album sulung Aku.Muzik.Kamu yang dilancarkan pada 2007.


Penyanyi berbintang Scorpio ini sememangnya amat berani seperti kala jengking yang mengganas bukan saja kemantapan setiap kali persembahan, tetapi kemunculan album terbaru hingga mencatat jualan 5,500 unit pada tiga hari pertama jualan.


Bermula dengan Bencinta sebagai single diikuti lagu yang sering menjadi siulan ramai sekarang, Selamat Malam memperlihatkan gabungan Faizal Tahir dan Audi Mok yang dibuktikan melalui kejayaan Bencinta menang tempat ketiga di Anugerah Juara Lagu ke-24.


Bagi Faizal, Adrenalin memang istimewa kerana mendapat kerjasama yang baik dari Audi Mok dan Pengarah Urusan Monkey Bone, Ahmad Izham Omar.


"Keserasian yang ada memperlihatkan sentuhan Audi Mok berbeza biarpun dinafikan Audi yang mengatakan inspirasi album ini datang daripada saya sendiri. Tapi yang pasti, kami berdua sering berbincang antara satu sama lain dan ironinya kami selesa bekerjasama," katanya.


Penyanyi yang menerima jolokan 'Superman Malaysia' ini turut membawa isteri dan anak bercuti tiga hari dua malam sambil menjadi saksi majlis pelancaran album dan showcase istimewa Faizal.


Kegembiraan dan keterujaan Faizal atau nama sebenar, Ahmad Faizal Mohd Tahir jelas terpancar bukan saja dengan kelahiran album penuhnya itu, tetapi melihat sokongan dan kerjasama diberikan HRHP cukup baik sekali.

Bagaimanapun, Faizal menafikan dia dilayan sebagai rockstar. Katanya, dia tidak mudah melatah dan mengatakan dia adalah insan biasa seperti orang lain kerana tiada sebarang gelaran ataupun pangkat diterima, hanya orang yang menganggap dirinya begitu.


"Saya adalah saya seperti semua kenal dulu dan saya hanya memperjuangkan muzik dan bekerja mencari rezeki untuk keluarga. Kalau diibaratkan sebagai bas, pasti pemandunya diri saya sendiri untuk membawa haluan kerjaya seni.


"Janganlah menganggap saya begitu kerana Faizal Tahir kini semakin matang dan bukannya sama seperti dulu kerana perubahan perlu dilakukan, bukannya sebagai artis 'minus one'. Saya kini semakin teruja dan berani untuk membuat persembahan secara 'live' bersama band sendiri.


"Saya inginkan yang terbaik dan amat mencintai muzik yang dibawa kerana lebih enjoy dan puas. Rasa lebih selesa bawa band sendiri berbanding menyanyi secara minus one. Namun pastinya akan ada isu soal bayaran, namun bagi saya ia bukan masalah kerana penganjur perlu menyediakan peralatan itu.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com