click 4 money

Monday, April 26, 2010

Alkisah... Kristal huru-hara?



Oleh Raja Nurfatimah Mawar

LEPAS satu, satu kumpulan rock berpecah. Entah kenapa mereka tak boleh bertahan lama, Raja pun tak faham. Ada saja masalah mereka ini. Ia bukan lagi sesuatu yang mengejutkan, sudah kerap sangat berlaku sejak dulu. Jarang ada kumpulan rock yang dapat bertahan berdekad lamanya. Bergaduh, berantakan sesama sendiri dan tiada disiplin antara puncanya.


Terbaru, Raja dengar kumpulan Kristal pula huru-hara selepas vokalisnya, Razlan dengan Nur Sheila Hashim mendirikan rumah tangga tidak lama dulu. Takkan disebabkan Razlan berkahwin, populariti Kristal menjunam kot! Tapi Raja dengar bukan itu puncanya, tetapi anggota lain khabarnya `berbulu' dengan perangai isteri Razlan, yang dikatakan lebih sudu daripada kuah. Eh! betul ke ni?

Raja diberitahu oleh sumber terdekat dengan kumpulan ini, banyak aktiviti Kristal tersekat di-sebabkan isteri Razlan suka kawal segala-galanya atau mungkin nak jadi 'queen control'. Apabila sudah macam itu, faham-faham sajalah. Itu tak boleh, ini tak boleh. Lambat laun, orang lain naik meluat kerana banyak aktiviti tidak berjalan dengan baik, ada saja masalah timbul. Perkara ini yang menjadikan Kristal menjadi celaru. Seorang anggotanya dikatakan sudah menarik diri dari kumpulan ini. Tapi itu cerita yang Raja dengar sebelah pihak, tak pasti sejauh mana kesahihan cerita di sebelah pihak lagi.

Khabarnya, Kristal sudah merancang untuk cari pengganti Razlan. Calonnya ialah finalis program realiti TV. Kalau Raja sebut namanya, mungkin ramai yang kenal. Maklumlah artis realitinya dikenali ramai. Manakala Razlan khabarnya akan diketengahkan sebagai penyanyi solo. Tapi boleh ke? Khabarnya, jadi masalah sekarang ialah kontrak Kristal dengan syarikat rakaman, membuatkan mereka tidak boleh buat apa-apa hingga tamat kontrak.

Raja dengar anggota Kristal yang lain sudah lama memendam rasa sejak Razlan belum berkahwin lain. Ketika itu, ke hulu hilir, Razlan asyik membawa bakal isterinya itu, sampai pergi show pun nak bawa juga. Soal pandangan orang terhadap mereka, itu yang ditakutkan. Tapi tak apalah, Razlan pun sudah berkahwin sekarang.

Kalau fotografi majalah tak usah nak cakaplah, bakal isteri Razlan itu me-ngalahkan artis. Soal itu, memang tak boleh salahlah Razlan, itu mungkin permintaan wartawan, tapi kena berpada-pada.
Orang lain ada kekasih juga, tapi taklah sampai nak tunjuk sana, sini. Apabila sudah kahwin, lagilah teruk keadaannya, sentiasa tak boleh berenggang. Kan susah jika ada show di luar Kuala Lumpur, dulu bilik boleh berkongsi, kini Razlan kena ada bilik sendiri sebab bawa isteri. Lainlah kalau Razlan tak kisah untuk membayar sendiri bilik untuk bersama isterinya.

Macam manapun, di-sebabkan Kristal bergerak secara berkumpulan untuk cari makan dalam bidang muzik, eloklah perkara ini diselesaikan secara elok. Sayang kalau sudah lama bersusah payah, tetapi akhirnya berpecah begitu saja hanya disebabkan hal-hal peribadi ini. Sepatutnya, masing-masing bersikap profesional, tidak campur aduk dengan perkara peribadi. Tengok kumpulan rock otai seperti Wings dan Search yang masing-masing sudah berkeluarga dan beranak pinak, tetapi semuanya profesional. Tidak ada pun si isteri atau anak mencampuri kerja suami. Si suami pula tidak membawa masalah peribadi atau keluarga dalam kerjaya mereka.

Mungkin Razlan hendak berjuang secara solo. Tapi bukan mudah. Razlan kena ingat berapa ramai rockers yang tampil secara solo akhirnya tidak sampai ke mana pun.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com