click 4 money

Thursday, April 29, 2010

Beraksi sejak usia 2 tahun


MUNGKIN ada yang kenal wajah comel ini kerana dia sering muncul di TV menjayakan iklan. Antaranya, dia menjadi anak Zahnita dalam iklan susu Sustagen, kanak-kanak berbasikal dalam iklan Astro Beyond, begitu juga Softlan, Celcom dan TM.

Selepas menghiasi iklan komersial sejak usia dua tahun, kini Mia Sara Nasuha Muhammad Ridhuan, 4, mencuba pula bidang lakonan menerusi drama bersiri Adamaya sebagai anak Lisa Surihani dan Sein Ruffedge.


Kata ayahnya, Muhammad Ridhuan Muhammad Saleh, 35, pembabitan Mia dalam iklan secara kebetulan selepas menghiasi majalah Pa & Ma, dua tahun lalu. "Selama ini saya lebih tumpukan kepada iklan tetapi ada jiran saya cadangkan Mia menjalani uji bakat untuk berlakon Adamaya. Saya pun cuba pergi uji bakat dan Mia berjaya walaupun pada mulanya mereka mencari kanak-kanak lelaki.


"Mia juga mula ke lokasi drama selepas pulang dari sekolah jam 12 tengah hari dan saya temankannya sepanjang penggambaran. Banyak juga babak membabitkan Mia iaitu dari episod 10 hinggalah habis. Penggambaran pula sejak dua minggu lalu," katanya.


Muhammad Ridhuan yang menjalankan perniagaan sendiri berkata, walaupun ini lakonan pertama Mia untuk drama, dia tidak banyak menghadapi masalah kerana sudah biasa berhadapan kamera. "Cuma hari ini Mia trauma apabila 'dimarahi' Lisa. Puas juga saya pujuk Mia. Selepas dipujuk dan Lisa membawanya jalan-jalan, lama-lama dia berani semula mendekati Lisa.


"Mungkin dia terkejut kerana tidak sangka ditengking begitu tetapi dia bukanlah anak manja yang tidak pernah dimarahi. Saya sendiri memang tegas mendidik anak-anak terutama kalau mereka nakal. Mia juga tidak terkecuali walaupun dia anak bongsu," katanya.


Antara iklan yang bakal dijayakan Mia selepas ini ialah Colgate yang dihasilkan sempena Hari Ibu pada Mei ini selain Sunsweet.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com