click 4 money

Wednesday, April 21, 2010

Rakaman terakhir Jangan Tidur Lagi

SS rasa, pemergian vokalis kumpulan Spin, Allahyarham Abdillah Murad Md Shari atau Achik yang meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya, petang Sabtu lalu nyata memberi kejutan kepada ramai rakan artis dan peminat.
Mengikut berita daripada rakan SS, beberapa jam sebelum kemalangan berlaku,Achik menunjukkan reaksi terlalu gembira ketika menjayakan program Gah 1 di Angkasapuri, Kuala Lumpur.


Namun, tiga minggu sebelum Achik bertemu ajal, penyanyi popular menerusi lagu Paling Comel duet bersama Siti Nordiana atau Nana ini terlebih dulu hadir sebagai tetamu program Jangan Tidur Lagi terbitan TV3.


Produser, Hamsiah Biri, berkata sepatutnya episod yang menampilkan Achik bersama Nana dan Munir Phye Ballaz sebagai tetamu itu ke udara pada jam 11 malam ini (Rabu) tetapi ia ditangguh pada minggu depan demi menghormati anggota keluarga Achik yang masih kesedihan.


“Rakaman program ini berlangsung pada 30 Mac lalu di Studio ntv7, Glenmarie Shah Alam, Selangor. Ketika itu, program ini tidak mempunyai topik khusus kepada Achik, sebaliknya pengacara Saiful Apek hanya bersembang dan bertanyakan perkembangan terkini.


“Saya sudah lama tidak bertemu Achik dan ketika rakaman berlangsung, saya melihat Achik seperti segan bertentang mata dengan Nana.


“Apek sempat juga mengusik Achik mengenai gosip dia dengan Nana dikatakan pernah bercinta sebelum ini. Begitu juga, apabila Achik menyanyi kembali lagu duet baru bersama Nana, dia ditanya, apakah orang rumah tidak cemburu,?” katanya.


SS percaya walaupun Apek mengusik Achik dan Nana dengan soalan begitu, sebaliknya ia bukan dengan tujuan bukanbukan sekadar memeriahkan suasana.


SS harap balu Achik tidak berkecil hati kerana semuanya bukan rahsia kerana mereka sudah macam keluarga.

Hamsiah juga berkata, untuk siaran bersama Achik minggu depan, program ini akan membuat imbasan semula mengenai perjalanan seni Achik ketika bergelar penyanyi termasuk berita pengebumiannya.


Namun, program selama sejam ini masih terus bersiaran pada malam ini bersama pengacara Adlin Aman Ramlie yang menemubual anggota kumpulan Jinbara.


Bagi peminat Achik, SS harap mereka dapat bersabar untuk menyaksikan episod istimewa Jangan Tidur Lagi pada minggu depan. SS percaya biarpun Achik sudah tiada, lagulagunya tetap segar di ingatan peminat sampai bila-bila

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com