click 4 money

Sunday, April 18, 2010

Gosip cinta mengarut!: Syamsul tolak dakwaan hatinya dipermainkan Scha

MENJELANG 2010, anak teruna pasangan Datuk Yusof Haslam dan Datin Fatimah Ismail - Syamsul, 26, terus menjadi kebanggaan keluarga Skop Production apabila dia tampil dengan filem terbaru arahannya, Evolusi KL Drift 2 (EKLD2), sekali gus mencatat sejarah apabila menjadi filem termahal terbitan Skop setakat ini dengan kos pembikinan mencecah RM2.5 juta!

Pastinya menjelang 25 Mac ini, jantung Syamsul semakin kuat berdebar menanti reaksi penonton apabila EKLD2 lakonan bersama Scha Alyahya, Farid Kamil, Remy Ishak, Aaron Aziz dan Shaheizy Sam mula menjengah pawagam.

Pun begitu, apabila diamati barisan filem arahan Syamsul sebelum ini sehingga yang terbaru EKLD2, dia turut memegang watak utama. Benar, semua filem berkenaan terbitan syarikat keluarganya sendiri, justeru terpulanglah kepadanya untuk mencorak karya berkenaan asal saja ia meledak di pawagam. Namun, tindakan Syamsul bergelar pengarah dan teraju utama, boleh diibaratkan sebagai ‘artis gila kuasa’, apa komennya? “Apa salah saya mengasah bakat dalam produksi sendiri? Selagi filem arahan saya mendapat sambutan dan ayah pula memberi kepercayaan, saya akan teruskan. Lagipun saya percaya pada bakat. Kalau tak ada bakat, saya tak mahu berlakon, buat malu saja,” katanya.

Apabila bercakap mengenai bakat dan populariti, rasanya Syamsul belum mencapai kedua-duanya. Sebagai bukti, empat watak dalam EKLD2 yang dibawakan Scha Alyahya, Farid Kamil, Aaron Aziz dan Remy Ishak, semuanya tercalon menerusi kategori masing-masing dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2009 yang akan berlangsung pada 4 April ini.

Kata Syamsul, bakat dan populariti adalah dua perkara berbeza. Namun, dia menganggap kedua-duanya amat penting dalam karier seseorang artis itu.

“Bakat adalah anugerah Tuhan, manakala populariti datang dengan sendiri. Lagipun populariti memerlukan masa. Bagi saya, buktikan dulu hasil kerja kita kepada peminat, baru populariti datang. Tak dinafikan, bakat dan populariti berjalan seiring dan sama penting,” jelas Syamsul.
Terdengar desas-desus, ketika pembikinan EKLD2, Syamsul pernah mendekati Scha, namun bekas kekasih Fahrin Ahmad itu umpama jinak-jinak merpati, apabila ingin ‘ditangkap’ ia terbang, sekali gus ada dakwaan memberitahu, Syamsul kecewa apabila berasakan dirinya dipermainkan Scha.

“Mengarut! Ketika penggambaran EKLD2, Scha masih bercinta dengan Fahrin (Ahmad). Saya tak pernah ‘tersangkut’ dengan Scha! Saya dan Scha sekadar berkawan baik apabila sama-sama berlakon, kami mencari keserasian. Kalau boleh, saya tak mahu lagi bercinta sesama artis. Pengalaman lalu banyak memberi pengajaran, banyak dugaannya,” akuinya berterus-terang.

Justeru, ketika ini Syamsul dilaporkan masih berkawan rapat dengan seorang pelajar, Nabila Fatima, 18, apabila perhubungan itu dikatakan mendapat restu daripada keluarga kedua-dua belah pihak.

“Persahabatan kami terjalin atas perkenalan keluarga masing-masing. Biarlah keadaan menentukannya, saya reda. Namun, fokus saya ketika ini adalah terhadap kerjaya,” kata Syamsul yang bakal muncul dengan satu lagi filem arahannya, Khurafat, dalam genre seram yang bakal ditayangkan penghujung tahun ini.

Selain itu, beliau juga kini dalam proses perbincangan untuk menghasilkan filem genre romantik-komedi, Aku Bukan Tomboy (working title) yang berkemungkinan beliau juga berganding sekali lagi dengan Scha.

Selain itu, terdengar juga ura-ura persahabatan Syamsul dengan Farid Kamil agak dingin, gara-gara kononnya Syamsul sukar menerima kenyataan, Farid ketika ini sedang menjalin hubungan serius dengan bekas kekasihnya, Diana Danielle. Sejauh mana kesahihannya?

“Saya tak ada masalah dengan Farid (Kamil). Ia sekadar khabar angin yang tak berasas. Bagi saya, desas-desus ini timbul apabila Farid dilaporkan bercinta dengan Diana (Danielle). Farid nak berkawan atau bercinta dengan Diana, itu hak masing-masing. Saya tak ada kena mengena. Buku lama saya dah tutup. Saya bahagia dengan kehidupan sekarang, saya lebih tenang,” kata Syamsul yang juga penyampai trofi pada malam ABPBH 2009.

Scha akui Awal penuhi kriteria lelaki idaman

SEMENTARA itu, Scha yang juga finalis Pelakon TV Wanita Popular ABPBH 2009, dilaporkan terus selesa apabila semakin banyak undian diterimanya. Tambahan pula, drama bersiri popular Astro Ria, Awan Dania 2 sedang ligat berputar di kaca TV. Pada masa sama, filem terbaru lakonan Scha, EKLD2 akan menemui penonton 25 Mac ini, sekali gus memberi kelebihannya kepadanya meraih undian lebih tinggi pada saat akhir.

Pun begitu, dalam kerancakan menanti malam gilang gemilang ABPBH 2009 di Genting Highlands apabila Scha juga diberi peluang sebagai penyampai trofi berpasangan dengan cinta barunya, Awal Ashaari, dia terpalit situasi kurang enak. Tidak semena-mena, nama Scha turut terheret dalam kancah kontroversi antara kawan baiknya, Linda Onn bersama bekas kekasihnya, Fahrin Ahmad di mahkamah.

Difahamkan, Linda Onn menerusi peguamnya mengaitkan nama Scha dalam situasi dirinya bersama Fahrin yang kini sedang berdepan dengan kes saman fitnah. Khabarnya, sebaik saja Scha mengetahui berita itu, beberapa hari dia tidak berhubung dengan Linda, kononnya dia amat kecewa dengan tindakan penyampai radio SuriaFM itu yang tergamak mengheret namanya ke mahkamah. Sejauh mana kebenarannya?

“Terus-terang, saya memang terasa hati dengan situasi itu, bukan kecewa... Saya hanya mendapat tahu nama saya dikaitkan dalam kes Linda (Onn) dan Fahrin (Ahmad) selepas membaca berita di akhbar. Ada juga peminat Linda yang menyalahkan saya, kononnya saya ‘cuci tangan’ apabila tidak mahu terheret sama ke mahkamah.

“Padahal, perbalahan hanya berlaku antara Linda dan Fahrin, tapi saya pula terkena tempiasnya apabila peminat nampak saya berkawan baik dengan Linda sebelum kes saman menyaman ini tercetus.

“Sekarang nama saya sudah terheret sama. Apa lagi yang mampu saya lakukan? Justeru, saya biarkan situasi berkenaan berjalan begitu saja, tak ada apa lagi yang perlu dikesalkan. Kini, saya hanya tunggu tindakan selanjutnya daripada peguam yang mewakili Linda mahupun Fahrin. Sekiranya dipanggil ke mahkamah, saya sedia memberikan kerjasama,” jelasnya dalam nada sedikit kecewa.

Bagaimana hubungan baik Scha bersama Linda ketika ini, adakah dingin?
Kata Scha, dia sudah berkawan baik dengan Linda sebelum tercetusnya kes mahkamah ini lagi.

“Apa lagi yang mampu saya katakan? Sekarang ‘benda’ dah jadi, takkan saya nak anggap Linda musuh pula. Segala-galanya terpulang kepada nawaitu, niat saya berkawan dengan Linda, memang ikhlas, bukannya ada agenda tersembunyi atau berkomplot menjatuhkan mana-mana pihak,” katanya berterus-terang.

Seorang kawan baik seperti Linda, pasti tidak tergamak mengheret kawan sendiri ke perdebatan di mahkamah. Berdasarkan situasi ketika ini, menunjukkan Linda seolah-olah bukan teman sejati, sebaliknya didakwa cuba melepaskan diri sendiri. Apa komen Scha?

“Saya perlu melihat dari sudut positif. Seboleh-bolehnya saya tak mahu berprasangka buruk pada orang lain terutama Linda. Saya sekadar membantu Linda setakat yang terdaya saja. Yang lain-lain, saya serahkan pada ketentuan Tuhan. Saya reda dengan qada dan qadar. Insya-Allah kebenaran akan menyebelahi pihak yang benar,” jelas Scha yang sedikitpun tidak menyalahkan Linda dalam situasi berkenaan.

Beralih kepada cinta barunya yang kini menjalin hubungan serius dengan Awal Ashaari, Scha mengakui, pelakon, pengacara dan penyanyi itu memiliki kriteria yang dicarinya selama ini selepas hampir lima bulan menjalin persahabatan.

“Berilah saya peluang untuk lebih mengenali dirinya (Awal). Bagi saya, hubungan yang serius ketika ini tidak menjanjikan sebarang kepastian. Masih terlalu awal untuk melabel kami sebagai pasangan kekasih. Apa-apa saja boleh berlaku dalam perhubungan ini. Justeru, kami lebih selesa begini (berkawan rapat). Kami sekadar merancang yang terbaik dalam perhubungan, selebihnya berserah saja pada Tuhan,” kata Scha penuh makna.

Bagi tahun kedua, Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd (ETCM) sekali lagi menunjukkan sokongan padu sektor korporat dalam memartabatkan industri hiburan tanah air dengan menjadi antara penaja utama ABPBH 2009 bersama nilai tajaan melebihi RM215,000!

Kereta Nissan X-Trail 2.0L bernilai RM130,000 menanti Bintang Paling Popular 2009, manakala Nissan Grand Livina 1.6L berharga RM86,000 diberikan kepada pembaca bertuah yang memberikan slogan paling kreatif menerusi borang undian ABPBH 2009 yang disiarkan menerusi Berita Harian dan Berita Minggu mulai 22 Januari hingga 19 Mac lalu

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com