click 4 money

Saturday, April 24, 2010

Idam berlakon dengan Azean, Ellie

Oleh Elrafaei Sapi

PENGALAMAN lakonnya baru setahun jagung, tetapi namanya sudah menjadi bualan peminat hiburan. Begitulah aura yang dimiliki bakat baru, Nur Fathia Abdul Latiff atau mesra dipanggil Fathia yang makin mencipta populariti selepas membintangi tiga drama popular sebelum ini.

JELITA...Fathia mahu menonjolkan bakat lakon berbanding paras rupa.
JELITA...Fathia mahu menonjolkan bakat lakon berbanding paras rupa.
sebelum - selepas
IMPIAN...Fathia masih mengejar cita-cita menjadi peguam. BERTUAH...Fathia meraih peluang membintangi filem Hijab arahan Pierre.


IMPIAN...Fathia masih mengejar cita-cita menjadi peguam.
Menerusi Nur Kasih yang pernah ditayangkan di TV3 pada pertengahan tahun lalu, Fathia bergandingan bersama Tiz Zaqyah sebagai rakan karib. Begitu juga, dia berpeluang melakonkan watak model menerusi Dea Sofea manakala menjadi kekasih Ashraff lakonan Fizo Omar dalam drama Bila Musang Berjanggut.


Melihat pada perkembangan tiga drama itu, Fathia berpeluang menunjukkan bakat dalam diri. Dia akui pengalaman yang ditimba suatu yang cukup berharga yang mengajar dirinya memperbaiki kelemahan diri.


"Niat saya berlakon adalah kerana minat yang mendalam. Sejak usia sembilan tahun, saya sebenarnya sudah berminat sertai pelbagai aktiviti seni di sekolah seperti lakonan, nyanyian dan tarian.


"Selalunya kalau ada pertandingan atau persembahan, saya tidak lepaskan peluang untuk turut serta. Dari situ, rakan mula kenal diri saya yang sukakan bidang seni.


"Namun, apabila meneruskan minat ini hingga berlakon drama, saya tidak menyangka minat saya sampai ke tahap ini. Percaya atau tidak, sampaikan hari ini saya tidak rasa saya adalah artis.


"Sejujurnya, saya berlakon bukan kerana mahu kejar glamor, tetapi atas minat yang mendalam. Tidak dinafikan perasaan malu tetap ada sebelum berlakon, tetapi saya berani mencuba," katanya.


Fathia, 22, yang berasal dari Shah Alam, Selangor ini lebih mengharapkan penonton menilai bakat dirinya berbanding faktor kecantikan semata-mata.


Sememangnya Fathia dianggap memiliki pakej sebagai pelakon yang mampu bersandarkan paras rupa untuk menarik perhatian penonton, sebaliknya dia tidak beranggapan sedemikian.

"Secara ikhlas, saya bersyukur dengan anugerah Tuhan pada diri saya tapi saya tidak melihat kecantikan faktor utama saya terbabit dalam bidang ini.


"Saya percaya kecantikan hanya bersifat sementara dan akan hilang suatu hari nanti. Apa yang penting adalah sumbangan individu itu sendiri pada masa depannya.


"Saya fikir kita tidak perlu terlalu berbangga atau berlagak dengan kelebihan fizikal yang ada tetapi di dalam hati, sentiasa mempunyai perasaan ikhlas dan jujur.


"Hakikatnya, akan ada orang lain yang lebih daripada kita. Seperti lakonan, saya tidak terfikir saya sudah cukup bagus

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com