click 4 money

Saturday, March 20, 2010

Apa Ceritanya: 'Jodoh saya, Zamarul masih teguh'

Oleh Zubir Mohd Yunus

PELAKON popular, Diana Rafar, 28, mengakui rumah tangganya bersama suami, Zamarul Hisham, 39, yang juga aktor terkenal tidak pernah bergolak gara-gara penyebaran gambar suaminya bersama seorang artis kontroversi menerusi telefon bimbit selebriti berkenaan, sebaliknya beliau kesal dan mempersoalkan apa motif sebenar artis itu memuat turun gambar dia bersama suaminya.


“Eloklah ditanya kepada artis kontroversi itu sendiri apa motif sebenar dia memuat turun gambarnya bersama suami saya ke dalam telefon bimbitnya. Apabila tersebar gosip seumpamanya di B*Pop Ahad lalu, artis kontroversi itu banyak kali mengirimkan SMS kepada saya memohon maaf sekiranya dia mengganggu perasaan saya.

“Namun, saya malas nak melayan SMS itu kerana bagi saya sedikit pun tidak pernah menyimpan perasaan marah, dendam atau sakit hati terhadap artis berkenaan. Isu gambar itu sebenarnya tidak pernah menggugat keharmonian rumah tangga saya bersama suami, malah beranggapan perkara ini terlalu remeh. Saya juga keberatan melayan pertanyaan banyak pihak kerana ia hanya membuang masa saja. “Tambahan pula rumah tangga kami kekal bahagia sekali pun diuji dengan perkara seumpama ini. Yang penting, hubungan saya dan Zamarul berjalan seperti biasa, namun saya malas nak menyebut nama artis kontroversi itu kerana Zamarul dan artis berkenaan masih berlakon sama menerusi drama Atilia. Saya tak mahu Zamarul hilang fokus terhadap lakonannya,” kata Diana yang ditemubual menerusi telefon, Isnin lalu.

Terdahulu, pada ruangan pojok, Teropong dalam B*Pop terbitan 7 Mac lalu dengan judul ‘Rumah tangga Diana Rafar, Zamarul bergolak?’, melaporkan pasangan Diana dan Zamarul baru-baru ini dikatakan diuji badai perkahwinan apabila beberapa rakan artis berjaya melihat foto Zamarul bersama seorang artis kontroversi menerusi telefon artis berkenaan, sekali gus menjadi punca Zamarul naik angin seterusnya memarahi artis itu di lokasi penggambaran.

Difahamkan, gambar itu sekadar props drama lakonan mereka, namun artis berkenaan memuat turun gambarnya bersama Zamarul ke dalam telefon bimbitnya selepas memperoleh daripada krew produksi. Mengenali Zamarul, dia memang tak suka bergambar dengan artis perempuan kecuali untuk tujuan kerja, justeru apabila dia dimaklumkan gambarnya dimuat turun dalam telefon bimbit artis berkenaan, dia memang bengang `tahap dewa', lagipun foto itu dimuat turun tanpa kebenarannya!

Pada masa sama, beberapa rakan artis lain turut bertanyakan hal berkenaan kepada Diana, namun Diana tidak melenting kerana amat memahami kerjaya suaminya itu yang sentiasa berpasangan dengan ramai artis cantik dalam setiap drama lakonannya.
“Zamarul sering berpasangan dengan ramai artis cantik. Saya memang amat memahami perkara itu. Justeru, tidak pernah timbul isu saya cemburu apabila melihat gambar Zamarul bersama artis lain,” kata Diana lagi.

Diana dan Zamarul mendirikan perkahwinan pada 16 Mei tahun lalu. Sepanjang perkahwinan, rumah tangga mereka tidak pernah berdepan sebarang masalah termasuk kewujudan orang ketiga. Justeru, apabila tersebar gambar Zamarul bersama artis kontroversi itu, bagi Diana, isu berkenaan tidak wajar dikaitkan dengan dirinya kerana ia hanya membabitkan perbalahan suaminya bersama artis kontroversi itu . Perkara ini berlaku kira-kira dua minggu lalu.

'Sedikit pun saya tak cemburu'

“Saya tak marah sikit pun, tapi saya sakit hati apabila ada pihak yang menuduh saya marah gara-gara penyebaran gambar itu! Apabila saya memaklumkan kepada Zamarul, saya melihat gambarnya bersama artis kontroversi itu dalam telefon, pada awalnya dia pelik dan terkejut. Zamarul menafikan, dia pernah bergambar bersama artis kontroversi itu di dalam telefon bimbit artis berkenaan.

“Semasa kejadian, kononnya Zamarul memarahi artis kontroversi itu di lokasi penggambaran, saya tak tahu apa-apa cerita. Saya hanya terima panggilan telefon daripada seseorang yang berada di lokasi, memaklumkan Zamarul sedang naik angin dan memarahi artis kontroversi itu. Zamarul mempersoalkan, kenapa artis itu sanggup ambil gambar props mereka dan memuat turun ke dalam telefon bimbitnya sehingga orang lain boleh melihatnya?

“Tidak lama kemudian, artis kontroversi itu ada mengirimkan SMS kepada saya. Katanya, ‘Apa you buat sis, sampai I and your husband bergaduh besar dekat set?’ Saya pula timbul rasa pelik dan musykil, kenapa saya harus dipersalahkan? Apa kena mengena dengan saya, sedangkan gambar itu foto dia bersama Zamarul?

“Namun, sebelum artis berkenaan mengirimkan SMS, dia ada telefon saya. Katanya kalau dia ada menyinggung perasaan saya, dia minta maaf. Kemudian dia bertanya lagi, sama ada saya cemburu ke dia ambil gambar bersama Zamarul? Saya hanya ketawa besar dan memberitahunya, sedikit pun saya tak cemburu,” katanya lagi.

Suami pujuk jangan risau

Daripada sumber di lokasi penggambaran drama Atilia, Diana memaklumkan dia diberitahu bahawa Zamarul mengamuk besar dengan artis kontroversi itu di lokasi! Sebaik mendapat maklumat itu, Diana terus mengirimkan SMS kepada Zamarul bertanya kenapa perlu ada pergaduhan, tapi tiada balasan.

Namun, apabila Diana dapat bercakap dengan Zamarul, suaminya mengakui memang ada berlaku sedikit perbalahan antara dia dan artis kontroversi itu. Pun begitu, Zamarul minta Diana jangan risau kerana semua perkara sudah selesai. Tapi, Diana masih ingin mengetahui apa punca sebenar Zamarul sangat marah dengan artis berkenaan.

Diana memberitahu, Zamarul menjelaskan, dia ada prinsip, kenapa artis kontroversi itu memuat turun gambar mereka ke dalam telefon bimbit tanpa keizinannya, sekali gus dapat dilihat oleh masyarakat termasuk isterinya?

“Zamarul memberitahu saya, artis kontroversi itu tidak menghormati prinsip dirinya. Itu saja yang Zamarul ceritakan kepada saya, selebihnya sumber di lokasi Atilia yang banyak bercerita kepada saya,” jelas Diana lagi.

Diana juga mengakui, hubungannya dengan artis kontroversi itu sebelum ini baik, tambahan pula dia sering membeli pelbagai produk kecantikan di spa milik Diana iaitu Dlugeno Spa di Shah Alam, Selangor.

Zamarul marah artis itu

SEMENTARA itu, kenyataan Zamarul kepada sebuah tabloid harian Selasa lalu, mengakui dia memarahi artis kontroversi itu kerana memuat turun gambar mereka berdua ketika terbabit dalam penggambaran drama Atilia.

“Rumah tangga saya dengan Diana aman. Kami juga tidak bergaduh atau bergolak seperti yang didakwa. Sebenarnya saya marah artis kontroversi itu kerana dia memuat turun gambar kami berdua di dalam satu forum.

“Prinsip saya, saya memang tidak gemar gambar saya dimuat turun di mana-mana.
“Jadi saya bertemu dengan artis kontroversi itu dan meminta dia untuk tidak lagi memuat turun gambar kami. Masalah saya dengan artis kontroversi selepas itu selesai,” kata Zamarul kepada tabloid berkenaan terbitan 9 Mac lalu

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com