click 4 money

Saturday, March 20, 2010

Sudah punya pilihan hati

" border="0">


















" border="0">

Tak mahu gosip cinta ganggu kerjaya

HATI mana yang tidak tertawan melihat Diana Amir, orangnya seksi, manja dan boleh membuatkan jiwa lelaki cair. Apabila digandingkan dengan aktor kacak, Farid Kamil, mereka bagaikan serasi. Dari liuk lentok dan lirikan mata, jelas mereka cukup mesra, namun antara mereka tiada hubungan istimewa.

Masing-masing sudah punya pilihan hati. Bagaimanapun, apabila ditanya soal kekasih hati, Diana mahupun Farid bagaikan terkunci mulut. Ya atau tidak, sukar untuk mereka menjelaskan apa tersirat dalam hati. Soal hati tak mudah untuk dikongsi. Sudah terang lagi bersuluh, Farid kini menjalinkan hubungan cinta dengan aktres jelita, Diana Danielle. Sebaliknya, Diana pula terus berteka-teki dengan persoalan hati.

Sambil merenung jauh, Farid akui: "Saya tidak mahu pisang berbuah dua kali, pengalaman putus cinta dengan Irma Hasmie mengajar saya untuk tidak mendedahkan apa yang tersirat dalam hati. Saya akui hubungan saya dengan Diana semakin rapat, mungkin juga ke arah bercinta. Itu saja yang dapat saya katakan, selebihnya saya serahkan pada takdir.

"Alhamdullilah, saya selesa dengan Diana, tetapi apa yang dapat saya katakan, jika mahu memikat hati Diana, kena pikat hati ibunya dulu (berseloroh). Saya harap peminat dan wartawan faham keadaan saya, bukan saya tidak mahu berkongsi rasa hati tetapi perjalanan kami masih jauh lagi. Saya mahupun Diana mahu menumpukan perhatian pada kerjaya seni dulu, soal hati biarlah menjadi rahsia kami. Apa yang penting, kelahiran `baby' pertama arahan saya, V3: Samseng Jalanan terbitan MIG Production yang menemui penonton di pawagam sejak 11 Mac lalu."

Farid juga berkata, penantian dan penyeksaan selama ini berakhir juga apabila V3: Samseng Jalanan menemui peminat.
Hatinya tidak tenteram hingga tidak mampu melelapkan mata berbulan-bulan lamanya apabila filem itu hampir diharamkan. Semuanya gara-gara beberapa adegan yang dianggap keterlaluan. Dan lebih tertekan apabila pandangan peribadinya mengenai beberapa babak dalam filem Adnan Sempit yang didakwa menciplak filem arahannya itu mencetuskan kontroversi.

Jujurnya, Farid enggan mengulas lagi isu menciplak karyanya itu. Cukuplah permohonan maaf dalam blognya atas keterlanjuran kata-katanya. Tidak terfikir bakal mencetuskan kontroversi dan kemarahan pihak lain, Farid akui itu hanyalah pandangan peribadinya apabila menonton filem Adnan Sempit.

Minta maaf pada wartawan

"Tidak terdetik di hati mencetuskan kemarahan orang lain, tetapi saya sedar, kejujuran ada kalanya disalah erti. Saya mohon maaf pada wartawan kerana tidak memberi kerjasama, saya tahu ramai yang mencari saya untuk meminta komen berhubung kenyataan saya itu. Saya rasa lebih baik saya mendiamkan diri daripada terus memberi kenyataan, ia boleh mengeruhkan lagi keadaan.

"Saya akui ada yang menganggap saya tidak mesra media, susah mahu dihubungi dan macam-macam lagi, tapi saya tidak berkecil hati. Bukan saya mahu menjauhkan diri daripada wartawan, tetapi ada kalanya saya terlalu sibuk hingga telefon un terpaksa diketepikan," katanya yang memegang watak Rudy dalam V3: Samseng Jalanan. Selain Farid, filem yang menelan belanja RM1.8 juta itu turut dibintangi Bront Palarae, Aqasha, Radhi OAG, Intan Ladyana, Shaharuddin Thamby, Lisa Surihani, Adam Corrie dan Wan Norazlin.

Akui Farid, walaupun dipotong sebanyak 20 peratus kerana membabitkan adegan mat rempit mengangkat tayar depan dan belakang serta babak mereka meloloskan diri daripada sekatan polis, namun ia tidak mencacatkan keseluruhan jalan ceritanya. Filem itu diluluskan Lembaga Penapisan Filem Malaysia dengan klasifikasi 18PL.

"Sebagai pengarah baru, karya saya masih banyak kelemahan terutama aspek penceritaan dan perkembangan karakter. Bagaimanapun, apa yang saya paparkan adalah luahan hati mat rempit kerana saya adalah bekas mat rempit dan pernah terbabit dalam perlumbaan haram kira-kira 15 tahun lalu. Skrip filem ini saya tulis bersama rakan baik, Soffie G.

"Jika menerusi karya saya dulu, filem Remp-It menunjukkan budaya berbahaya yang dilakukan mat rempit manakala filem V3: Samseng Jalanan pula menjadi penyelesaian pada kisah yang dipaparkan. Buat saya lebih bersemangat menghasilkan filem ini selepas mendapat tahu ibu saya menangis siang dan malam apabila mengenangkan nasib saya yang suka berlumba haram. Saya diberitahu filem ini adalah naskhah terakhir yang memaparkan kisah mat rempit.

"V3: Samseng Jalanan juga menjadi filem pertama dan terakhir saya berlakon dan mengarah kerana saya tak sanggup melaluinya lagi. Saya tak mampu melakukan dua kerja dalam satu masa, lebih lagi jika terbabit dalam filem aksi. Selepas ini, saya akan mengarahkan filem aksi, Kong-Si, karya adik saya, Fadzil. Bagaimanapun, saya tidak akan berlakon dalam filem ini, cukuplah azab saya dulu," katanya.

Mengulas tercalon dalam senarai top 5, kategori Pelakon Filem Lelaki Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009, Farid bersyukur tidak terlepas daripada senarai lima pelakon popular pilihan peminat.

“Walaupun belum pernah berjaya membolosi anugerah, saya tetap bersyukur. Sekurang-kurangnya sudah tujuh tahun, saya masih di hati peminat. Kalau menang, ia bonus buat saya sebaliknya kalau tidak berjaya, saya tidak akan berputus asa mencuba lagi,” katanya.

Diana diuji sebagai minah rempit

DIANA Amir mengakui, gara-gara tersebar gambar seksi bersama seorang teman lelaki yang juga teman baiknya di internet, dirinya terus dicop berimej seksi dan suka bersosial, sedangkan dia hanyalah gadis biasa yang ringkas dan suka bergaya sederhana.

Akuinya: "Itu gambar dulu, gambar ketika saya belum bergelar pelakon lagi. Ketika itu masih muda, usia pun belasan tahun lagi Saya letih apabila terus diasak dengan pertanyaan mengenai teman baik saya itu, masih ada yang menganggapnya kekasih saya, sedangkan kami hanya berkawan biasa.

"Bagaimanapun, saya akui sedang mengenali hati budi seseorang, tapi yang pasti bukan lelaki dalam gambar itu. Dia hanyalah pemuda biasa dan tidak terbabit dalam seni. Saya mengenalinya sejak setahun lalu. Dia sebenarnya jiran yang menghuni kawasan perumahan keluarga saya di Johor Bahru."

Gadis kelahiran Birmingham, England itu berkata, dia akui pembabitannya dalam bidang seni belum terlalu menonjol berbanding pelakon baru lain. Ini disebabkan langkahnya sering tergendala kerana masih terikat dengan pengajian bidang Pengurusan Sumber Manusia, Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang, tahun lalu.

"Saya baru bernafas dalam dunia filem selepas menghabiskan pengajian pada Ogos tahun lalu. Saya mengambil keputusan berada di bawah pengurusan MIG Production selama lima tahun supaya perjalanan seni saya lebih teratur.

"Alhamdullilah, walaupun mendapat watak kecil sebagai minah rempit dalam V3: Samseng Jalanan, tetapi lakonan saya diuji dalam filem Aku Masih Dara arahan Ahmad Idham. Biarpun watak saya kecil dalam V3: Samseng Jalanan, tetapi tetap ada cabarannya. Saya melakonkan watak Noni, kekasih kepada Black lakonan Bront Palarae.

"Cabarannya saya terpaksa melalui dunia rempit, sedangkan saya tidak suka menaiki motosikal. Saya pula berpasangan dengan Bront yang tiada lesen memandu dan tidak mahir bermotosikal. Bagaimanapun, ada masanya saya rasa seronok pula, macam naik `roller coaster', walaupun bahaya.

"Saya terlalu mengagumi dengan Farid dan Bront, mereka meletakkan jiwa dalam dunia rempit. Bila bergandingan dengan pelakon hebat seperti mereka, saya dapat rasakan lakonan saya menjadi mudah walaupun inilah kali pertama saya tampil dalam layar perak.

"Biarpun kali pertama bekerja dengan pengarah muda seperti Farid, saya dapat rasakan Farid mampu mengemudi sesebuah filem dengan baik. Dia seorang yang kreatif, senang didampingi dan sering memberi ruang kepada pelakon baru seperti saya memperbaiki kelemahan dalam lakonan," katanya yang mula menempa nama dalam drama Impian di TV3.

Info Farid

NAMA KOMERSIL: Farid Kamil
USIA: 29 Tahun
TARIKH LAHIR: 5 Mei 1981
ASAL: Alor Star, Kedah
PENDIDIKAN: Ijazah Sarjana Muda Seni Layar (Kepujian) di Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam.
FILEM: Dayang, Chermin, Remp-It, Main-Main Cinta, Anak Mami Kembali, Lady Boss, Cinta Fotokopi, Potret Mistik, Tangkai Jering, Tujuh Perhentian, Hingga Hujung Nyawa, Kuliah Cinta, Cinta Kolestrol, Anak Halal, Apa Kata Hati, Di Kala Malam Bulan Mengambang, Evolusi KL Drift 1 & 2, I'm Not Single, V3: Samseng Jalanan, Semerah Cinta Stileto, Lagenda Budak Setan & Estet

Info Diana

NAMA PENUH: Nurdiyana Amir Hashim
USIA: 24 Tahun
TARIKH LAHIR: 22 Jun 1986
LAHIR: Birmingham, England
ASAL: Johor Bahru, Johor
KELUARGA: Anak keempat daripada tujuh beradik
PENDIDIKAN: Ijazah Sarjana Muda, Pengurusan Sumber Manusia, Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang
DRAMA BERSIRI: Impian, Impian 2, Sari Maya, 3 Janda, Jalan Pinang Sebatang & Adamaya
TELEMOVIE: Aloy dan Lu'Lu
FILEM: V3: Samseng Jalanan & Aku Masih Dara
PROGRAM: Life Can't Wait (TV8) & Seindah Sunsilk (TV3)

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com