click 4 money

Saturday, March 20, 2010

Rumah tangga Diana Rafar, Zamarul bergolak?

Oleh Zubir Mohd Yunus

zubir@bharian.com.my

Gambar aktor popular bersama artis kontroversi dikatakan menjadi punca


KENYATAAN personaliti TV3, Wardina Safiyyah menyarankan artis tidak layak menjadi ikon masyarakat mengundang perasaan amarah kebanyakan penggiat seni tanah air, sekali gus memaksa Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) terpaksa campur tangan. Zubir sebenarnya amat bersetuju dengan saranan Wardina itu, cuma bukan semua artis tiada moral sehingga tidak layak dijadikan idola di mata peminat.


Ketika berbual dengan Ketua Biro Seniman Muda, Zed Zaidi, pelakon itu berkata pihaknya bukan mengharapkan Wardina menarik balik kenyataan beliau kerana kata-katanya itu ada kebenaran, sebaliknya mengesyorkan Wardina memperbetulkan saranannya. Bukan semua artis rendah akhlak, hanya segelintir saja. Jangan disebabkan nila setitik rosak nama baik keseluruhan dunia artis. Justeru, Zubir harap isu kontroversi Wardina tidak berpanjangan.

Pada masa sama, Zubir mendapat perkhabaran terbaru, kononnya perkahwinan pasangan pelakon popular, Diana Rafar dan Zamarul Hisham dikatakan bergolak gara-gara kemunculan insan ketiga dalam rumah tangga mereka, biar betul? Belum pun reda kisah keretakan rumah tangga aktres terkenal, Maya Karin, kini halwa telinga Zubir disajikan pula dengan kisah yang hampir sama!

Selepas bergelar suami isteri, Diana dan Zamarul dilaporkan hidup dalam suasana penuh kasih sayang, cuma baru-baru ini pasangan berkenaan dikatakan diuji badai perkahwinan apabila beberapa rakan artis berjaya melihat foto Zamarul bersama seorang artis kontroversi menerusi telefon artis berkenaan, sekali gus menjadi punca Zamarul naik angin seterusnya memarahi artis itu di lokasi penggambaran.

Difahamkan, gambar itu sekadar props drama lakonan mereka, namun artis berkenaan memuat turun gambarnya bersama Zamarul ke dalam telefon bimbitnya selepas memperoleh daripada krew produksi. Mengenali Zamarul, dia memang tak suka bergambar dengan artis perempuan kecuali untuk tujuan kerja, justeru apabila dia dimaklumkan gambarnya dimuat turun dalam telefon bimbit artis berkenaan, dia memang bengang ‘tahap dewa’, lagipun foto itu dimuat turun tanpa kebenarannya!

Pada masa sama, beberapa rakan artis lain turut bertanyakan hal berkenaan kepada Diana, namun Diana tidak melenting kerana amat memahami kerjaya suaminya itu yang sentiasa berpasangan dengan ramai artis cantik dalam setiap drama lakonannya.


"Aku tak pasti apa 'motif operandi' artis berkenaan memuat turun gambarnya bersama Zamarul di dalam telefon bimbit sedangkan dia tahu Zamarul sudah beristeri, pastinya akan menjadi buah mulut orang apabila melihat foto berkenaan, silap hari bulan mampu menggugat kerukunan rumah tangga Zamarul dan isteri. Mujurlah, Diana tak cepat melatah.


"Tapi, ada khabar angin memberitahu, punca Zamarul memarahi artis berkenaan di lokasi penggambaran berpunca daripada desakan Diana yang menghasut suaminya bertindak demikian, walhal Diana tak tahu apa-apa cerita pun sehinggalah ada seseorang memaklumkan kepadanya," kata sumber rapat kepada pasangan suami isteri itu.


Bagi Zubir, sebaiknya semua pihak yang terbabit dalam permasalahan ini bermuhasabah diri, jangan fikir seronok semata-mata, sebaliknya mengabaikan perasaan orang lain. Zubir tak mahu dengar cerita rumah tangga Diana dan Zamarul bergelora selepas ini disebabkan sikap kurang matang pihak tertentu. Carilah jalan damai. Zubir akan mendapatkan komen daripada Diana mahupun Zamarul berhubung perkara ini secepat mungkin.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com