click 4 money

Saturday, March 20, 2010

'Saya tak pernah ditaja Datuk'


Oleh Raja Nurfatimah Mawar Mohamed


pix_gal0
RENUNGAN mata bundarnya sungguh tajam. Malah, tidak keterlaluan dikatakan banyak hati lelaki cair melihatnya. Namun, ia tidak sesekali dijadikan aset buat Nur Heliza Helmi atau Heliza, 24, mengumpan lelaki berpoket tebal untuk hidup dengan limpahan emas permata.

Gosip bakal berkahwin dengan seorang lelaki berpangkat Datuk dan menjadi isteri ketiga menjadi tamparan hebat buatnya. Apatah lagi ketika ini, anak kelahiran Terengganu itu baru saja menubuhkan syarikat produksi sendiri, Heliza Helmi Production Sdn Bhd (HHP) untuk terus bernafas dalam dunia seni suara.

Tak lekang melemparkan senyuman, Heliza akui: "Saya bersyukur jika ada yang menaja saya, tetapi masalahnya tiada (berseloroh). Saya pun tak tahu daripada mana cerita mengatakan saya ditaja seorang Datuk dan sedang melakukan persiapan berkahwin dengan Datuk berkenaan boleh timbul. Memang saya sibuk tetapi bukanlah melakukan persiapan kahwin seperti yang digembar-gemburkan sebaliknya saya sibuk dengan pelancaran lagu single saya. "Saya terkejut apabila membaca satu ruang forum dalam internet mengatakan gosip seorang penyanyi dan pelakon bermata galak sedang melakukan persiapan perkahwinan pertengahan tahun ini adalah diri saya. Mulanya, saya gelisah juga, bimbang keluarga mendapat malu tetapi apa nak ditakutkan jika diri tidak bersalah. Nak sedapkan hati, saya anggap gosip adalah asam garam dalam dunia artis.

"Saya juga terkedu apabila ada yang menyampaikan cerita pada saya seorang isteri ahli kelab peminat pernah menghubungi stesen radio HotFM mengatakan suaminya bermain cinta sehingga jarang pulang ke rumah. Artis berkenaan digambarkan bermata galak dan tinggal di Sabah, jadi siapa lagi, tentu ramai yang menganggap diri saya. Saya nak menafikan cerita itu, saya tak kenal ahli kelab peminat yang dimaksudkan.

"Tidak dinafikan, saya ada kelab peminat sendiri tetapi ia hanya aktif di Kuala Lumpur, tak sampailah ke Sabah. Jadi macam mana si pemanggil mengatakan suaminya jarang pulang ke rumah sedangkan saya berada di Sabah, lagi pun saya tiada masa dengan aktiviti lain, dunia saya hanya belajar saja.

"Ketika ini, saya sibuk dengan persiapan peperiksaan tahun terakhir, saya akan menghabiskan pengajian Mei ini. Jadi, rasanya inilah masa yang sesuai untuk saya merangka strategi dengan menubuhkan HHP. Sekurang-kurangnya selepas menghabiskan pengajian sudah ada kerja menanti saya. Bagaimanapun, saya belum memikirkan lagi untuk menyambung pengajian selepas ini, mungkin saya berehat dulu dan menumpukan perhatian pada bidang seni."
Heliza juga berkata, sehingga hari ini, pintu hatinya belum terbuka mahu bercinta, malah belum ada lelaki yang benar-benar boleh menakluk hatinya. Mungkin ada yang tidak percaya, tetapi itulah hakikatnya.

"Percaya atau tidak terserahlah, tetapi empunya diri yang bernama Heliza ini sukar nak jatuh cinta. Bukan tiada yang cuba mendekati, tetapi hati saya belum terbuka nak menerima sesiapa. Mungkin kesibukan dengan jadual pelajaran, di samping jika bercuti, ada saja aktiviti nyannyian yang diaturkan membuatkan saya tiada masa nak fikir soal peribadi.

"Saya gembira hidup seperti ini, belum masanya saya bercinta lagi. Saya nak berjaya dalam pelajaran dan kerjaya terlebih dulu. Tanggungjawab terhadap keluarga lebih penting daripada segala-galanya. Saya mahu membahagiakan keluarga dan memberi limpahan kemewahan hidup pada mereka. Jadi soal lain biarlah ditolak ketepi dulu," katanya yang baru saja melancarkan HHP dan single terbarunya berjudul Panggil Namaku ciptaan Shafi Vocal Studio dan lirik ilhamnya sendiri.

Heliza berkata, HHP ditubuhkan bersama rakan kongsinya, Datuk Captain Gulzar Mohamad dan isteri, Toh Puan Atiah Alias Mohamed sejak dua tahun lalu. Toh Puan Atiah adalah peminat Heliza ketika Akademi Fantasia 5 lagi.

"Saya bersyukur Toh Puan Atiah dan suami berminat melabur dalam HHP dan menjadi rakan kongsi syarikat, sekali gus menjadikannya sebagai anak syarikat Inai Kiara Sdn Bhd. Saya dan keluarga adalah pemegang saham sebanyak 50 peratus dalam syarikat ini.

"Selain lagu single Panggil Namaku menjadi produk pertama HHP, saya juga merancang membuka pusat tuisyen di bawah HHP dan buat lagu berkonsepkan pendidikan bila menamatkan pengajian nanti. Bagaimanapun, HHP juga menguruskan events dan apa saja acara hiburan. Kami akan menerbitkan Konsert Datuk Ahmad Nawab bersama artis yang juga anak didiknya seperti Uji Rashid dan Hail Amir di Istana Budaya pada Oktober nanti. HHP selaku penerbit konsert ini.

"Masih lagi dalam perancangan awal, sepuluh artis veteran yang juga anak didik Ahmad Nawab sudah disenaraikan dan saya akan buat penampilan khas dalam konsert ini dengan menyampaikan dua lagu," katanya penuntut tahun akhir Ijazah Sarjana Muda Pendidikan & Sains (Biologi & Kimia), Universiti Malaysia Sabah.

Info Heliza

NAMA: Nur Heliza Helmi
TARIKH LAHIR: 3 Februari 1986
USIA: 24 tahun
ASAL: Kuala Terengganu
KERJAYA: Pelajar, penyanyi, pengacara dan pelakon
HOBI: Menyanyi dan membeli-belah
PENDIDIKAN: Graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Sains, Universiti Malaysia Sabah
PENCAPAIAN: Tempat keempat AF5
DRAMA: Doa Ibu
FILEM: Syurga Cinta
SINGLE: Warna Sendu, Selalu Ada (featuring Aiman) dan Doa Dalam Lagu (duet dengan Mawi) & Panggil Namaku

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com