click 4 money

Wednesday, March 17, 2010

Bukan mahu tutup gosip

Oleh Wan Asrudi Wan Hasan
wanasr@hmetro.com.my

KEINTIMAN mereka meninggalkan banyak persoalan. Tidak hairanlah jika ramai menyangka pasangan Eira Syazira, 26, dan aktor berwajah Bollywood, Azad Jasmin John Louis Jefry, 34, sedang bercinta atau sekurang-kurangnya teman tapi mesra.

pix_middle
Bagaikan memilih jawapan selamat apabila mereka memaklumkan hubungan yang terjalin sekadar bersahabat. Jika benar mereka bercinta sekalipun ia tidak menjadi kesalahan memandangkan masing-masing tiada komitmen dengan orang lain.

Mereka mula bergandingan dalam telemovie seperti Dendam Adam, Cinta Balqis, Tanya Sama Hati dan seterusnya filem Ngangkung arahan Ismail Bob Hashim.

Kata Azad, pemuda berdarah Melayu-Bugis, mereka mula rapat sejak sama-sama terbabit merakamkan lagu tema untuk drama bersiri Cinta Balqis arahan Heikal Hanafiah. Bermula dari situ, hubungan mereka tambah akrab di samping berpeluang bertukar pendapat.

Ketika ini memang Eira kawan rapat saya. Tidak dinafikan pembabitan dalam bidang yang sama membuatkan kami semakin rapat.

"Pada pandangan saya, dia seorang yang istimewa, malah pelakon yang komited dengan kerja dan cukup profesional melaksanakan tugas yang dipertanggungjawabkan. Dia juga seorang yang mudah dibawa berbincang.

"Bayangkan, saya pada awalnya kena melakonkan watak perogol dan penjenayah dalam Cinta Balqis. Saya memang teragak-agak untuk melakonkan watak seperti itu, tapi menerusi perbincangan dengan Eira, setiap watak dalam siri itu dapat saya buat dengan lebih lancar.

"Kami menjadi lebih rapat apabila merakamkan lagu untuk drama. Dia menyanyikan lagu Istana Cinta manakala saya menyanyikan lagu Suara Rindu," katanya.
Akui Azad, Eira seorang gadis istimewa.

Begitupun soal perancangan yang lebih serius tidak perlu mereka perkatakan buat waktu ini memandangkan masing-masing perlu menumpukan perhatian kepada kerjaya seni.

Sebagai pendatang baru dalam lakonan, Azad yang popular dalam siri Mama Murai di Astro juga memerlukan seseorang untuk berkongsi pendapat dan pengalaman.

Azad dulu pernah menggunakan nama Isaac ketika menyertai pertandingan Audition.

Pada pertandingan itu, Azad berjaya bertahan hingga ke peringkat separuh akhir.

Dia kini sibuk di lokasi penggambaran drama bersiri Adnan Sempit.

Sementara itu, Eira pula memaklumkan mereka berdua tidak merancang untuk menjaja kisah peribadi, sebaliknya terpulang kepada orang ramai untuk menilai.

Berkawan rapat dengan Azad juga bukan langkah baginya untuk menutup beberapa gosip negatif yang dilemparkan kepadanya.

"Saya tidak pernah merancang untuk rapat dengan Azad untuk menutup gosip yang dilemparkan kepada saya seperti perampas suami orang.

"Saya tak nafikan kami memang rapat sejak akhir-akhir ini. Kebetulan kami selalu berlakon sama. Saya senang bekerja dengan Azad. Soal perasaan usahlah kita perbesarkan," kata Eira.

Eira bakal membintangi filem Kau Pergi Jua arahan Osman Ali yang akan memulakan penggambaran tidak lama lagi ini. Dia akan melangkah satu fasa baru dalam dunia seni apabila membabitkan diri dalam bidang seni suara.

Jika tiada aral albumnya di bawah FG Music & Filem (FGM) dijangka berada di pasaran penghujung April atau awal Mei ini.

Menurutnya antara lagu yang bakal dimuatkan dalam album itu ialah Istana Cinta ciptaan Taja Meet Uncle Hussain, Sememangnya (Adnan Abu Hasan), Derita Menanggung Rindu (Adam Ahmad) dan dua lagi lagu dalam proses pemilihan.

"Alhamdulillah saya diberi kepercayaan oleh FGM untuk merakamkan album. Kebanyakan lirik dalam lagu saya dicipta komposer, Habsah Hassan.

"Saya berasa bertuah kerana diberi peluang untuk merakamkan lagu seterusnya menghasilkan album di bawah syarikat FGM.

"Justeru, saya dan pihak FGM sentiasa memastikan aspek kualiti lagu sebelum memulakan rakaman.

"Mengenai lakonan pula saya lebih selektif dengan watak yang diberikan. Bukan hendak cerewet soal watak, tetapi untuk memberi tumpuan kepada nyanyian.

"Selain itu saya juga sentiasa berusaha memantapkan vokal dengan mengadakan di bawah bimbingan Adnan," kata Eira.

Seperti Eira, Azad juga berpeluang merakamkan album di bawah syarikat rakaman yang sama. Mereka juga dijangka bergandingan dalam sebuah lagu duet tidak lama lagi.


PROFIL

NAMA KOMERSIAL: Eira Syazira
NAMA SEBENAR: Syazira Shuhaimi
TARIKH LAHIR: 19 Julai 1984
TEMPAT LAHIR: Kuala Lumpur
ADIK-BERADIK: Anak kedua daripada enam beradik
KARIER: Pelakon dan penyanyi
TEATER: Lorong 2/90 dan Bangsawan Lela Manja
FILEM: Bisikan Remaja, Ngangkung
DRAMA: Puluhan antaranya Gerak Khas, Sembilu, Ibu Kota Cinta, Kaca, Lesen, Meniti Bara, Senja Kala, Dosa Haniza, Seteguh Kinabalu, Elly, Ku Milikmu, Embun Mutiara & Cinta Balqis.

NAMA KOMERSIL: Azad Jasmin
NAMA PENUH: Azad Jasmin John Louis Jefry
TARIKH LAHIR: 11 Februari 1976
TEMPAT LAHIR: Negeri Sembilan dan dibesarkan di Pulau Pinang
ADIK-BERADIK: Anak pertama daripada empat beradik
KARIER: Pelakon dan penyanyi
FILEM: Nana Tanjung 2, Sifu & Tongga, Ngangkung
DRAMA: Puluhan antaranya Anak Mami, Laila Majnun, Sumpah Bunian, Sutera Maya, Cinta Balqis, Adnan Sempit The Series, Mama Murai

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com