click 4 money

Tuesday, March 30, 2010

Cinta dulu-dulu ku

KEMANISAN zaman percintaan yang berakhir ke jenjang pelamin sudah menjadi lumrah bagi pasangan masa kini, tetapi berbeza dengan aktres Umie Aida, 37, yang hanya dibuai perasaan cinta dengan suami, Datuk Paduka Khairuddin Abu Hassan, 47, selepas berkahwin.

BAHAGIA...pengantin bersama anak lelaki mereka yang meningkat remaja.
BAHAGIA...pengantin bersama anak lelaki mereka yang meningkat remaja.
sebelum - selepas
DIRAIKAN....Umie dan Khairuddin dengan persalinan serba merah ketika majlis persandingan dihadiri lebih 1,000 tetamu di Hotel One World, Ahad lalu. RAI...antara rakan artis yang hadir memeriahkan majlis persandingan Umie dan Khairuddin. RESTU...Tun Dr Mahathir dan Tun Dr Siti Hasmah memulakan acara tepung tawar kepada kedua mempelai. KASIH...ciuman Khairuddin buat isteri tersayang. CINTA SELEPAS KAHWIN...Umie dan Khairuddin pada upacara memotong kek.


DIRAIKAN....Umie dan Khairuddin dengan persalinan serba merah ketika majlis persandingan dihadiri lebih 1,000 tetamu di Hotel One World, Ahad lalu.

Ternyata Umie yang digelar kakaknya, Erma Fatima sebagai 'anak dara tua', akhirnya bertemu jodoh dengan Khairuddin yang berbeza usia 10 tahun tanpa melalui zaman percintaan sebelum diijabkabulkan.

Sebaliknya, Umie dan Khairuddin yang sama-sama anak ketiga dalam keluarga, menikmati kemanisan bercinta seperti 'orang dulu-dulu'. Mereka selamat dinikahkan di Tanah Suci Makkah, tepat jam 1.20 pagi (waktu tempatan) pada 14 Mac lalu. Dengan sekali lafaz, Umie yang menerima mas kahwin RM1,709 atau 1,818.18 Riyal bersama sebentuk cincin berlian, sah menjadi suri Khairuddin, sekali gus bergelar Datin Paduka.

Tepat dua minggu kemudian, pasangan ini diraikan pula dalam majlis meriah di Hotel One World, Bandar Utama dihadiri lebih 1,000 tetamu termasuk mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali yang membuka tirai majlis tepung tawar dengan diakhiri ibu Umie dan Khairuddin, Asmah Ali serta Balkhis Ahmad.

Umie atau nama sebenarnya, Umi Khalsum Rahmad Ali akui kini cukup bahagia mengecapi alam percintaan selepas nikah. Katanya, perasaan bahagia itu tidak dapat digambarkan dengan kata-kata dan pelakon Embun itu bersyukur dipertemukan jodoh dengan Khairuddin.

"Beberapa hari menjelang pernikahan, saya mengalami kecelaruan emosi hingga hampir-hampir membatalkan rancangan pernikahan. Bagaimanapun, sebaik tiba di Tanah Suci, pintu hati saya dibukakan Allah S.W.T untuk menerima cinta Abang (panggilan manjanya) dengan sepenuh hati.

"Pada mulanya saya takut tidak mempunyai perasaan pada Abang tapi ternyata saya manusia normal yang ada perasaan. Saya rasa kini seperti manusia berbeza dan mula belajar mengenali Abang dengan seikhlas hati.

"Kami sekarang mula menyulam percintaan dan kini seperti sepasang kekasih yang tidak boleh berenggang, kami sentiasa ingin berkepit. Apabila berdua-duaan, kami terasa bahagia.

"Itulah menariknya bercinta selepas kahwin hingga tidak boleh digambarkan dengan kata-kata. Ia tidak boleh dijual beli dengan wang ringgit. Benarlah kata orang tua-tua, bercinta selepas kahwin memang manis," katanya ketika ditemui selepas selesai majlis persandingannya, kelmarin.

Pelakon kelahiran 18 Januari 1963 ini berkata, dia belum berkesempatan memasak untuk suami, tetapi hanya menyediakan sarapan sebelum suaminya melangkah ke pejabat.

"Saya sempat sediakan roti sardin dan sup untuk sarapan, tetapi masak makan tengah hari atau malam belum lagi kerana Abang tak benarkan masak. Apabila pulang dari pejabat jam 7 malam, Abang lebih suka membawa saya keluar makan malam," katanya.

Mengenai bulan madu, kata Khairuddin, kemungkinan mereka akan ke London bulan depan selama dua minggu kerana dia ada urusan di sana kemudian akan diteruskan ke Switzerland.

Soal cahaya mata mereka hanya berserah kepada Tuhan. Umie ketika ini mempunyai dua anak angkat lelaki, Mohd Daniel Firdaus, 16, dan Mohd Zulhilmy, 15, begitu juga Khairuddin dengan dua anak lelaki, Mohd Shafiq, 19, dan Mohd Shahir, 16, hasil perkahwinan sebelumnya.

Kalau ada rezeki, pastinya mereka inginkan kehadiran anak perempuan sebagai menyerikan lagi ikatan suci yang terjalin. Umie juga berehat buat sementara waktu daripada berlakon dan belum ada rancangan untuk kembali ke lokasi dalam waktu terdekat ini.

Pada majlis persandingannya yang turut dihadiri rakan artis terutama pelakon dan produser, Umie anggun dengan dua persalinan mewah rekaan Jovian Mandagie yang bertindak selaku perancang majlis perkahwinan mereka.

Untuk majlis persandingan, Umie memilih konsep tradisional dengan kebaya labuh merah dari gabungan renda Perancis dan sutera Itali bersama songket yang dihiasi kristal swarovski, zirkonia, labuci dan manik kaca manakala suaminya segak dengan baju Melayu sedondon.

Bagi acara memotong kek, Umie anggun dengan gaun putih yang diilhamkan daripada cerita dongeng Cinderella atas permintaan Umie.

kata Jovian, gaun putih itu istimewa kerana diperbuat daripada 4,000 kuntum bunga buatan tangan daripada tujuh gulung kain sifon itu dan ia memakan masa selama tiga bulan untuk menyudahkannya.

"Kebaya merah pula memakan masa sebulan setengah untuk disiapkan dan ia kombinasi Melayu tradisional dan potongan Indonesia daripada kain renda Perancis, sutera Itali dan songket. Songketnya istimewa kerana direka khas diilhamkan ukiran Melayu lama," katanya.

Tetamu turut dihiburkan dengan persembahan nyanyian daripada artis baru, Farhan dengan dua lagu, Tak Ingin Sendiri dan Misty, Ziana Zain (Syurga Di Hati Kita) dan Salamiah Hassan dengan dua lagu Inggeris, The Look of Love dan Love Will Keep Us Together

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com