click 4 money

Monday, February 22, 2010

CAK: Aizat undang gelisah petugas IB

DALAM tempoh singkat Aizat berjaya melakar nama dalam industri, malah dia antara pendatang baru yang menyerlah. Bagaimanapun, di sebalik cerita gembira itu CAK terdengar beberapa rungutan kurang enak mengenai sikapnya.

Ketika mendendangkan lagu Kau Pergi, Aizat meminta penonton menyalakan lampu telefon bimbit sedangkan menjadi prosedur Istana Budaya tidak boleh menggunakan telefon atau merakam persembahan yang berlangsung.


Mungkin niat Aizat sekadar mahu menyemarakkan persembahan itu, tetapi permintaannya jelas mengundang gelisah di hati petugas IB.


Ada dua kemungkinan di sini, sama ada Aizat tidak faham protokol atau buat-buat tak tahu. CAK tak suka main tuduh kerana hanya empunya diri tahu jawapan sebenar mengapa dia bertindak sebegitu.


Aizat sekali lagi menjentik hati petugas IB apabila selamba lalu lalang depan tetamu kehormat untuk bersalaman dengan peminatnya. Tidak sedikitpun dia menunjukkan rasa hormat kepada tetamu VVIP, sebaliknya galak bergerak ke sana sini.

Apabila wakil IB berbisik di telinganya supaya meminta maaf kepada VVIP, dia buat tak tahu saja. Riuh juga mulut petugas tempat berprestij itu mengomel dengan sikap Aizat.


CAK sekadar mendengar cerita ini dan tidak ada di tempat kejadian. Apapun, saran CAK kepada Aizat supaya lebih berhati-hati di masa depan dan jangan diulang lagi kesilapan itu andai dia benar-benar melakukannya.


Bukan apa, kita kena pandai bawa diri dan jangan sesekali melanggar etika yang ditetapkan. Belajar menghormati orang lain dan anggap teguran ini ikhlas dari hati CAK demi kebaikan karier Aizat.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com