click 4 money

Friday, February 26, 2010

TV9 rai Maulidur Rasul dengan program menarik

Oleh Rozdan Mazalan

MAULIDUR Rasul adalah hari bersejarah bagi umat Islam kerana ia adalah hari keputeraan Nabi Muhammad S.A.W. dan mengikut bulan Islam ia jatuh pada 12 Rabiul Awal. Sempena sambutan hari bersejarah ini juga TV9 turut menyediakan beberapa rancangan menarik khusus buat penonton termasuklah menerusi rancangan bual bicara Nasi Lemak Kopi O.

Nasi Lemak Kopi O, Istimewa Maulidur Rasul hari ini akan bermula jam 8 hingga 10 pagi membicarakan mengenai sifat Rasulullah yang perlu dicontohi oleh semua terutamanya generasi muda kini bersama penceramah bebas, Ustaz Syed Nor Hisham.

Selain itu, penonton juga akan dihiburkan dengan kumpulan nasyid popular, Raihan dengan lagu munajat seperti Ya Nabi Salam Alaika, Rasulullah, Munajat seorang Hamba dan banyak lagi. Program ini akan dihoskan oleh pengacara berpengalaman Aziz Desa dan Farah Diana Anuar.


Khazanah Padang Pasir adalah program dokumentari mengenai Kelahiran Rasulullah S.A.W. yang membawa rahmat kepada umat manusia. Islam yang dibawa oleh Baginda

Rasulullah memperakui tamadun dan kesenian Islam yang dibuktikan melalui tinggalan sejarah sama ada secara bertulis mahupun tinggalan artifak. Tinggalan artifak seperti Pedang Rasulullah, Al-Quran yang ditulis atas kulit kambing, artifak pada zaman kegemilangan kerajaan Ottomaniyyah adalah antara yang masih disimpan dan dijaga dengan baik oleh pihak muzium. Dokumentari ini juga meninjau kerja membaikpulih dan memulihara khazanah Islam seluruh dunia oleh Jabatan Konservasi, Muzium Kesenian Islam Malaysia bagi tatapan generasi masa depan. Jangan lupa menyaksikan dokumentari ini jam 6.30 petang hari ini.

Menerusi slot Skrin di 9, telefilem berjudul Khalifah akan disajikan mengisahkan Halim anak jati Kuala Lumpur yang dibesarkan di tengah kota raya dan tinggal di pangsapuri. Anak sulung kepada Mak Som dan juga abang kepada tiga orang adik ini melihat keruntuhan akhlak rakan sebayanya yang terjebak dengan gejala tidak sihat. Dengan dorongan ibu dan gurunya Cikgu Rahmat, Halim berjaya ke menara gading. Setelah habis belajar, Halim bekerja di sebuah syarikat pembinaan Panca Konkrit Sdn Bhd Halim tidak suka amalan syarikat memberi rasuah. Pihak atasan syarikat dia bekerja suka mencuri hasil jualan orang bawahannya. Syarikat pula menolak cadangan potongan zakat melalui potongan gaji. Bonus pula hanya dibayar setengah bulan.

Halim tidak berpuashati apabila ditukar ke bahagian lain Halim dituduh cuba menghasut pekerja lain. Akibatnya Halim digantung kerja dua minggu tanpa gaji.

Telefilem yang akan disiarkan jam 9.30 malam ini dilakonkan oleh Azizan Nin, Fiza Abd Halim, Annahita Bakavoli, Abu Bakar Juah, Maimon Talib dan ramai lagi

Bagi penggemar program Halaqah, Istimewa Maulidur Rasul kali ini, program ini akan membicarakan mengenai tajuk Airmata junjungan. Halaqah yang disiarkan Ahad, jam 9.30 malam turut membicarakan mengenai Tanyakan kepada diri kita: Kenapa sebahagian besar umat Islam terasa ‘jauh’ dan ‘kosong’ dari Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW.

Di bawah sinar hidup serba mudah dan moden, jarang lagi insan agung ini ‘bertakhta’ di hati umat baginda. Rasulullah S.A.W seperti ditinggalkan dari peta kehidupan umat Islam.

Penonton akan diasak dan diajak berfikir apakah mereka sudah membalas kasih sayang Rasulullah S.A.W.

Pastikan anda tidak ketinggalan menyaksikan Halaqah istimewa yang menonjolkan gandingan mantap hos bersama Ustaz Shukri Yusoff dan Ahmad Noor Sulaiman bersama panel yang juga adalah tokoh agama iaitu Penasihat Majlis Agama Islam Negeri Johor, Datuk Nooh Gadot dan Pengerusi Yayasan Basmi Kemiskinan, Datuk Zainal Abidin Sakom.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com