click 4 money

Thursday, February 25, 2010

Tuah badan

Oleh Serimah Mohd Sallehuddin

BERSAMA ibu dan bapa tercinta.

Heliza bersyukur peminat sanggup melabur dalam syarikat yang ditubuhkan hasil titik peluhnya sendiri

CITA-cita penyanyi yang memiliki sepasang mata bundar, Heliza Helmi, 24, untuk membahagiakan ibu bapanya kini bukan lagi angan-angan. Bisikan hati gadis kelahiran Kuala Terengganu ini dimakbulkan Tuhan apabila seorang hamba Allah berminat melabur di dalam syarikat yang ditubuhkan hampir dua tahun lalu iaitu Heliza Helmi Production Sdn Bhd (HHP).

Niat asal menubuhkan syarikat kecil untuk menguruskan kerjaya seninya tiba-tiba berubah menjadi sebuah syarikat yang mempunyai pelbagai cabang perniagaan seperti perkapalan, perdagangan, penyediaan peralatan cari gali dan tidak ketinggalan hiburan.


Mungkin inilah yang dikatakan tuah badan. Bermula sebagai seorang peminat ketika gadis ini menyertai Akademi Fantasia (AF 5), Toh Puan Atiah Alias Mohamed bersama suaminya Datuk Kapten Gulzar Mohamad kemudian berbesar hati melabur di dalam syarikat milik Heliza yang ditubuhkan hasil titik peluhnya dalam dunia seni dan juga bantuan keluarganya.

Bagaimanapun pembabitan gadis ini secara mendadak dalam bidang perniagaan besar mengundang tanda tanya. Dari mana dia mendapat dana menubuhkan syarikat ini kini menjadi persoalan khalayak peminat dunia hiburan. Namun penuntut Universiti Malaysia Sabah (UMS) ini menjelaskan, sekiranya dia memperoleh wang dari sumber yang tidak baik tentunya dia akan menyorokkan hal ini dari pengetahuan umum.

“Sering kali terlintas di fikiran saya, apa akan jadi kepada keluarga sekiranya saya sudah tidak ada. Saya pernah melalui pengalaman ngeri apabila kapal terbang yang dinaiki untuk pulang ke Sabah tiba-tiba mengeluarkan api dan mengalami gegaran yang kuat. Waktu itu saya ingatkan ajal sudah sampai. Saya berasa sedih sangat ketika itu kerana tak sempat tinggalkan apa-apa untuk ibu dan ayah.

PEMINAT setia yang juga rakan kongsinya, dari kiri; Quzrim Mohamad, gulzar, Atiah, Wan Inehas Wan Ibrahim bersama Heliza dan ibunya, Latifah Mohd pada majlis pelancaran single Panggil Namaku.

“Sebagai anak, menjadi tanggungjawab saya untuk membantu dan memberikan kesenangan kepada mereka. Saya tak tahu sampai bila saya mampu berada di dunia ini. Sebelum menutup mata, saya mahu melihat mereka gembira. Saya juga mahu apabila ayah pencen nanti, sekurang-kurangnya dia ada sesuatu untuk dibuat sebab itu saya tidak berfikir panjang untuk menerima tawaran Toh Puan Atiah yang mahu melabur dalam syarikat saya.

“Selain itu, kesempatan ini juga boleh saya gunakan untuk mempelajari selok-belok perniagaan. Selepas ini mungkin saya boleh kembangkan lagi perniagaan menjadi lebih besar lagi dan saya juga mahu menjadi ahli perniagaan wanita yang disegani suatu hari nanti,” kata penyanyi itu ketika ditemui pada majlis pelancaran single terbarunya, Panggil Namaku.

Beritahu gadis manis ini, dia tidak takut dengan cemuhan yang bakal dilemparkan masyarakat apabila mereka mengetahui dia terbabit dalam perniagaan berskala besar. Heliza tidak bimbang dengan cemuhan masyarakat kerana katanya tiada yang pelik di sebalik pembabitannya dalam perniagaan ini.

“Tidak ada sesuatu yang pelik pun mengenai HHP. Saya tidak takut orang nak cakap apa pun mengenai saya kerana Allah sentiasa ada bersama kita. Apa yang saya tahu, saya tidak pernah membelakangkan keluarga. Malah keluarga juga tahu segala-galanya mengenai perniagaan ini. Keluarga adalah segala-galanya bagi saya dan saya tidak tergamak untuk membohongi mereka.


“Seperti saya katakan, niat saya menubuhkan syarikat ini untuk tujuan industri seni. Tetapi rezeki saya murah apabila ada peminat yang mahu melabur dalam syarikat saya sehingga menjadi sebuah perniagaan yang besar,” katanya.

Tepis gosip kahwini Datuk

HELIZA juga sedar banyak gosip yang dikaitkan dengannya sejak kebelakangan ini. Paling tidak masuk akal apabila dia dikatakan sedang sibuk membuat persiapan perkahwinan tengah tahun ini sedangkan kata Heliza pada pertengahan tahun ini dia bakal menghadapi peperiksaan akhir.

Selain itu, timbul juga spekulasi mengaitkan dirinya dengan seorang datuk, malah datuk berkenaan juga dikatakan mengeluarkan dana untuk Heliza membuka perniagaan berkaitan produk kecantikan. Heliza tidak menafikan mengenali seorang datuk, orang itu adalah orang yang terbabit dalam perniagaan kini tetapi dia berasa lucu kerana dia langsung tidak mempunyai perniagaan berkaitan produk kecantikan.

Dia juga ketawa apabila ditanya mengenai percutiannya sekeluarga ke London yang ditaja. Penyanyi itu tidak menafikan mengunjungi London pada Disember lalu tetapi bukan seluruh ahli keluarga seperti didakwa, tetapi dia ke sana bersama pengurusnya serta seorang adiknya bagi mengikuti tayangan filem Syurga Cinta di Malaysian Hall anjuran pelajar Malaysia di sana.

Sekali pun bakal terbabit dengan perdagangan, HHP tidak sesekali melupakan cabang seni. Syarikat berkenaan juga mempunyai hasrat untuk menerbitkan filem serta bakal menganjurkan konsert yang dijangka berlangsung di Istana Budaya.

Mereka merancang mengadakan sebuah konsert tribute khusus untuk Datuk Ahmad Nawab serta berhasrat mengundang 10 penyanyi terbaik yang pernah terbabit dengan komposer berkenaan.

Kesibukan dan kekangan waktu menyebabkan wanita yang memiliki ketinggian 155 sentimeter ini terpaksa mengenepikan seketika hasrat untuk muncul dengan album sulung. Bahkan single terbarunya Panggil Namaku sendiri memakan masa lama untuk disempurnakan berikutan kesibukan tugasnya sebagai seorang pelajar.

“Saya memang bercita-cita untuk memiliki album penuh tetapi memandangkan jadual saya yang terlalu padat, maka hasrat itu terpaksa saya pendamkan dulu. Lagipun saya perlu tumpukan perhatian kepada pelajaran kerana peperiksaan akhir akan berlangsung pertengahan tahun ini.

“Sebagai permulaan, saya mendapatkan khidmat Eddie Rock dan Cikgu Shafi untuk single pertama. Kemungkinan selepas itu saya akan cuba mendapatkan khidmat komposer lain pula,” katanya yang masih berminat menjadi pendidik.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com