click 4 money

Thursday, February 18, 2010

Dengarnya... Apa sudah jadi 2 Hati Satu Jiwa?

Oleh Normah Becok

BETUL ke Cik Normah dengar orang di Grand Brilliance Sdn Bhd (GBSB) dan pengarah, A Razak Mohaideen kecewa kerana filem Dua Hati Satu Jiwa hanya mampu kutip setengah juta saja? Tidak seperti filem-filem usaha sama mereka sebelum ini yang mencecah box office.

Cik Normah dengar, antara sebab kenapa filem itu tidak laku adalah kerana pelakon-pelakonnya yang tak popular? Hai! betul ke? Ke mana perginya penyokong dan pengikut setia Razak Mohaideen. Yerlah, sebelum ini Cik Normah ada dengar juga yang Razak tak kisah dengan filem itu kerana dikatakan sudah ada pengikutnya sendiri.

Cik Normah bukan orang yang arif dalam mengkaji filem. Tapi itu adalah salah satu sebabnya kata sumber yang menyampaikan pada Cik Normah. Pelik juga Cik Normah. Kalau nak dikira populariti, si Fouziah tu bolehlah tahan juga popularnya.

Sana sini mukanya keluar di akhbar dan majalah. Fahrin pun bukannya calang-calang. Kalau tak popular takkan namanya sangkut dalam Top 5 untuk Pelakon TV Lelaki Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH 2009). Adakah sebab Fahrin menangis menjejaskan kutipan tiket? Cik Normah rasa macam tak logik kerana 2 Hati Satu Jiwa sudah lama keluar. Kalau Hani memang Cik Normah tak nafikan dia agak kurang popular. Tetapi bakat lakonannya boleh tahan juga.


Kita tak boleh nak salahkan pelakon. Kita kena juga tengok faktor lain. Barangkali orang tak mahu tengok cerita yang macam ini, jadi Razak kenalah ambil inisiatif bagaimana nak menjadikan filem arahannya lebih menarik lagi selepas ini.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com