click 4 money

Sunday, February 28, 2010

Soseh Soseh: Pelakon muda kena bambu

TIDAK dapat SS bayangkan kalau SS kena bambu atau 'lecture' di khalayak ramai disebabkan kebodohan dan keegoan diri sendiri.

Hish, malunya... kat mana nak letak muka masa tu? Kalau boleh, sorok muka dalam periuk kawah. Tapi ada sesetengah orang memang macam tu, jenis muka kulit tebal dan tak reti malu langsung. Itulah hakikatnya seorang seorang pelakon baru yang perasan sangat bagus, walhal habuk pun tarak.


SS dengar, baru-baru ini adalah beberapa wartawan senior menemu bualnya berhubung satu isu. Sepanjang temu bual itu, kata kawan SS, muka pelakon muda terbabit macam sardin saja seolah-olah dia pelakon hebat yang tak hairan dengan semua orang. Reaksinya masa temu bual itu kata Orang Perlis, memang 'ketegaq' (degil). Cakap memang langsung tak tunduk ke bumi sampaikan ada artis yang lebih senior yang turut berada di sekelilingnya ketika itu pun jadi rimas dan tak selesa.


Konon-konon mesejnya kepada semua orang, "Jangan main dengan aku tau, aku pelakon paling top kat Malaysia ni." Poorah! Lalu seorang artis wanita yang sudah lama berkecimpung dalam dunia hiburan 'sound direct' artis itu dan meminta dia bertenang dan berhemah sikit apabila menjawab soalan wartawan. Yalah, emosi terlebih senduk macam gitu, macamlah masalah dia saja paling kronik dalam dunia ni.


Mulanya, dia semacam tak 'ambik pot' saja dengan nasihat artis senior itu tapi agaknya apabila sudah dinasihat berulang kali, barulah dia mengawal sikit nada suaranya tu.


Apapun, SS tabik dengan artis senior itu tadi kerana memainkan peranannya sebagai orang yang dah lama makan garam dalam arena hiburan untuk menegur sikap artis muda yang perasan primadona tu.

SS ingin berpesan di sini, sayang sungguh melihat kemanisan wajah pelakon itu yang sebenarnya telah dicacatkan dengan sikap berangan dan perasan bagusnya. Patutlah dia pun belum ke mana dalam dunia lakonan.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com