click 4 money

Monday, February 22, 2010

Enggan minta maaf

Oleh IZWAN MOHAMAD DAN
metahad@hmetro.com.my

“SAYA takkan minta maaf,” tegas pelakon dan model sambilan, Ammar Alfian Aziz, berkenaan kenyataan kerasnya terhadap wartawan menerusi laman sosial Facebook baru-baru ini yang mengundang kemarahan sebahagian besar wartawan hiburan negara.

AMMAR... tidak berniat hadiri majlis.
AMMAR... tidak berniat hadiri majlis.
PUTERI SARAH...dikatakan bergaduh dengan Ammar.
PUTERI SARAH...dikatakan bergaduh dengan Ammar.

Anak kelahiran Johor Bahru itu juga dikatakan bergaduh dengan kekasihnya di khalayak ramai dan bengang dengan tindakan seorang jurugambar yang didakwanya berkasar ketika merakam gambarnya pada majlis sama sehingga dia yang dikenali melalui drama Tari Tirana naik angin.


Impaknya, dia menerima kecaman daripada pelbagai sudut sehingga ada yang berura-ura mahu meletakkannya dalam senarai yang digam media, apatah lagi ada yang mengaku menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada Ammar yang berbaur kasar.


Sebelum ini Ammar memilih untuk berdiam diri kerana terlalu malu dengan insiden berkenaan, namun selepas dihubungi SELEBRITI dia akhirnya bersetuju menyuarakan pendiriannya. Ikuti penjelasan bekas finalis Hero Remaja ini.


“PADA hari kejadian, sebenarnya saya tidak berniat menghadiri majlis berkenaan dan tidak tahu menahu mengenai larangan membawa kekasih yang dikenakan terhadap setiap pelakon yang terbabit dalam filem itu.

Namun saya ada di sana untuk bertemu Zed Zaidi atas urusan pendaftaran Persatuan Seniman Malaysia.


Tanpa disangka, saya terserempak dengan ibu Sarah dan dia mengajak saya menyertainya ke majlis itu walaupun saya enggan kerana sudah menonton filem berkenaan sebelum itu.


Kebetulan saya baru pulang dari salun rambut dan keadaan rambut saya yang berwarna-warni untuk disesuaikan dengan karakter drama yang saya jayakan membuatkan saya segan untuk bergambar, namun jurugambar berkenaan memaksa dan merentap tangan saya secara kasar, membuatkan saya kecil hati.


Selepas itu, dia langsung tak ucap terima kasih atau meminta maaf atas kelakuannya. Jadi saya memang marah ketika itu dan mengadu kepada Sarah yang kebetulan ada berhampiran saya.


Saya langsung tak marah dengan Sarah. Kenapa pula ada yang menganggap saya bergaduh dengannya sedangkan perkara itu tak berlaku sama sekali, dan ada yang menganggap saya naik angin hanya kerana Sarah bergambar berpelukan dengan Nabil.


Saya faham kerana itu tuntutan kerja, tetapi apabila ada yang mula menulis perkara tak benar mengenai saya tanpa meminta penjelasan, sudah tentu saya marah sehingga saya meluahkannya menerusi Facebook.


Saya minta maaf kalau ada wartawan terasa hati, tapi ketika itu saya memang benar-benar marah, apatah lagi Facebook bersifat peribadi dan ingin lihat siapa kawan dan siapa bukan.

Tak sangka ada pula yang menyebarkan luahan perasaan saya itu, walaupun sebelum ini pihak berkenaan begitu baik dengan saya. Kini, baru saya sedar siapa dirinya yang sebenar.


Berkenaan dakwaan saya ingin membunuh pihak berkenaan, itu sekadar luahan perasaan marah yang tak terbendung dan tak logik langsung saya nak bunuh orang.


Saya sedar saya orang baru, tapi saya juga ada perasaan. Kenapa tuduh saya cemburukan Sarah dengan Nabil sehingga beberapa blog dan akhbar menyebarkan perkara sama, sedangkan perkara yang dinyatakan tak wujud?


Tak ada seorang pun yang tampil bertanyakan hal sebenar sebelum itu, tapi kenapa selepas cerita buruk saya dicanang baru ada yang nak bertanya kebenaran?

Fikirlah sendiri, kalau saya dan Sarah ada masalah sekalipun, takkan saya nak bergaduh di khalayak ramai dan memalukan diri sendiri.


Berkenaan mereka yang menyebarkan berita tak benar mengenai saya, saya kini berbincang dengan peguam berhubung perkara ini.


Saya takkan sebut nama individu yang terbabit, tapi saya akan mengambil tindakan undang-undang, termasuk saman malu, kerana mereka menyebarkan fitnah.”

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com