click 4 money

Wednesday, February 10, 2010

Dengarnya... Fizz, Tiz tarik diri berlakon Seri Mersing

Oleh Normah Becok

Fizz Fairuz dan Tiz Zaqyah semakin popular.

SITUASI belum siap rumah, pahat berbunyi sudah menjadi lumrah dalam apa saja situasi yang berlaku dalam dunia ini. Tapi yang Cik Normah nak cerita ini belum sampai ke tahap nak bina rumah lagi pun. Cik Normah rasa, tahap sekarang ini baru saja nak ratakan tanah.

Baiklah, Cik Normah tak nak berselindung lagi. Ceritanya mengenai teater Seri Mersing yang pernah Cik Normah tulis dalam ruangan ini beberapa minggu lalu. Sebelum ini, Cik Normah pernah memberitahu bahawa watak Damaq yang pernah dilakonkan Allahyarham Nordin Ahmad menjadi milik Fizz Fairuz.

Malah teater yang dijangka bakal dipersembahkan di Istana Budaya itu turut mengintai pelakon baru meningkat naik, Tiz Zaqyah sebagai heroin. Cik Normah difahamkan usaha menggandingkan pelakon itu sudah berjaya. Bagaimanapun, angin sepoi bahasa yang singgah ke telinga Cik Normah lain pula ceritanya.

Cik Normah diberitahu rakan sepejabat, dua pelakon itu difahamkan sudah menarik diri daripada terus menjayakan pementasan itu. Hal ini terjadi sehari selepas acara bacaan skrip teater terbabit diadakan di Istana Budaya. Entah apa sebabnya pun Cik Normah kurang pasti.

Cik Normah dapat tahu, baik Fizz mahupun Tiz memang agak kecewa kerana seperti terpaksa melepaskan peluang terbaik berlakon teater. Bukan mereka sengaja tarik diri, tapi Cik Normah yakin pasti ada alasan konkrit kenapa mereka berbuat demikian. Cik Normah malas nak cerita panjang, tapi semuanya dikatakan berpunca daripada produksi yang bertanggungjawab merealisasikan teater itu.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com