click 4 money

Thursday, February 25, 2010

Dengarnya...: Puteri Sarah janganlah emosional

LETIHLAH Cik Normah mendengar macam-macam cerita pasangan kekasih, Ammar Alfian dan Puteri Sarah Liyana. Iyalah, mereka bukan siapa pun. Berlakon pun taklah hebat mana. Rasa Cik Normah, ramai yang tak kenal pun siapa Puteri Sarah atau Ammar kecuali baru-baru ini kecoh tak tentu fasal.

Bukan apa, Cik Normah tulis cerita ini pun secara tidak langsung memberi publisiti percuma kepada mereka. Sedangkan sepatutnya dengan apa yang terjadi, isu ini tidak wajar digembar-gemburkan kerana Cik Normah lihat apa yang ditimbulkan pasangan kekasih ini mengarut semata-mata.

Entahlah, nak raih publisiti segera pun barangkali ada juga. Tapi sebagai manusia, mereka ada hak untuk menyatakan ketidakpuasan hati. Lumrah. Tapi sayang, kerjaya baru nak bermula dihimpit dengan cerita mual yang hanya memalukan diri sendiri.


Tak perlu nak tuding siapa salah, siapa betul. Jangan suka cakap sembarangan, kelak memakan diri. Macam Puteri Sarah, tak perlulah sampai nak suruh wartawan menjunjung al-Quran semata-mata nak buktikan perkara yang tak masuk akal. Renunglah diri sendiri terlebih dulu.

Buat Ammar dan Puteri Sarah, mungkin selepas ini anda perlu membezakan antara marah dengan arahan. Bagi Cik Normah, dua perkataan itu membawa maksud yang sangat berbeza. Cuma ia bergantung kepada intonasi terma itu diluahkan. Anda tahu apa yang Cik Normah maksudkan ini.

Cik Normah harap perkara ini tidak akan berpanjangan. Puteri Sarah atau Ammar jangan cepat buruk sangka dengan rakan media. Kalau ada yang tak kena, berusahalah untuk cakap atau tanya elok-elok dengan mereka, pastinya tidak ada kecoh pun. Kemudian fahami intonasi orang cakap, sama ada orang itu marah, menegur, menyapa atau sekadar membuat sedikit arahan.



Cik Normah rasa, Puteri Sarah pun bukanlah budak-budak, malahan boleh dikatakan terpelajar juga. Jangan cepat melenting bila kena cuit sikit.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com