click 4 money

Saturday, February 20, 2010

Hot FM Big Jam ke utara

Oleh Rozdan Mazalan
rozdan@bharian.com.my


ZURINA (empat dari kanan) bersama penyampai dan artis yang akan menjayakan Hot FM Big Jam di Pulau Pinang, 6 Mac ini.

Peluang penggiat muzik profesional dan amatur dekati peminat hiburan tanah air

MENITI pelbagai isu serta perubahan selama empat tahun adalah satu pengalaman yang terindah buat warga stesen radio Hot FM. Pastinya setiap kejayaan yang diraih oleh stesen berkenaan tidak dapat dikecapi tanpa sokongan serta komen positif pendengar sendiri yang sememangnya prihatin dengan perkembangan stesen itu.

Awalnya festival muzik itu diwujudkan untuk memberikan penghargaan kepada pendukungnya tetapi kini stesen itu memburu satu lagi matlamat iaitu ingin melestarikan muzik tempatan supaya setanding dengan kualiti muzik antarabangsa.


Pengurus Besar Jalinan Jenama dan Promosi Hot FM, Zurina Othman berkata, stesen itu yakin dengan memberikan landasan kepada penggiat muzik yang profesional mahupun amatur, industri muzik tempatan akan semakin berkembang.

“Dengan kolaborasi TM, sekali lagi warga kerja Hot FM akan keluar dari Lembah Klang dan kali ini menuju ke utara. Pulau Pinang menjadi sasaran kedua selepas tahun lalu festival ini diadakan di Johor Bahru.

“Kelainan yang dapat dilihat pada tahun ini adalah festival ini akan menyediakan dua pentas. Pentas utama pasti akan mula bergegar tepat jam 4 petang hingga lewat malam. Tetapi sebelum itu, sebuah lagi pentas akan dibuka seawal jam 12 tengah hari bagi menampilkan mereka yang menyumbangkan karya bagi segmen Hot FM Kita Punya,” katanya yang turut mengucapkan tahniah kepada Tilu, Bittersweet, Anna Rafalli, Rock and Roll John, So Wincci serta The Curse Between Us yang berjaya menempatkan diri dalam Hot FM Big Jam kali ini.

Sementara itu, di pentas utama, festival itu bakal menampilkan artis kegilaan peminat muzik tempatan masa kini seperti Bunkface, Meet Uncle Hussain, Hujan, Modread, Sixth Sense, Stacy, Mila, Akim, Alyah, Diddy, Tomok, Shila, One Nation Emcees, Nubhan, Aril, Black, dan Adam.

“Kami juga akan membawa dua artis negara jiran iaitu, Imran Ajmain dan Sleeq. Malah tahun 2010 akan menyaksikan pentas utama Hot FM Big Jam dihangatkan lagi dengan kehadiran M Nasir yang buat kali pertama sudi meluangkan masa untuk menghiburkan peminatnya di Pulau Pinang.

“Selain itu Anuar Zain, Misha Omar dan Faizal Tahir adalah nama yang tidak asing lagi di persada muzik tanah air juga akan memanaskan pentas itu.

“Tiada yang lama maka tiada yang baru, maka stesen itu akan membawakan Fotograf, Bumiputera Rockers serta AXLs sebagai melengkapi resipi istimewa ulang tahun Hot FM kali ini,” katanya.

Ketua Pegawai Operasi Rangkaian Radio Media Prima, Seelan Paul berkata, Hot FM Big Jam 2010 yang akan berlangsung pada 6 Mac di Padang Kota Lama, Pulau Pinang bermula jam 10 pagi adalah antara Big Jam yang melakar sejarah buat stesen itu dengan menyambut ulang tahun mereka yang keempat.

“Kami bukan saja ingin memberi lebih dari hiburan yang hangat dan mantap malah turut mengambil peluang ini untuk memberi artis tempatan yang baru menapak untuk membuat persembahan menggunakan landasan Big Jam,” katanya.

No comments:

Post a Comment

click2..

sponsor links

Fitness pro’s deluxe form kit
Read this book
www.fitnessbusinessforms.com

Fat Loss Action Blueprint
See To Believe
www.fatlossactionblueprint.com/

Marketing Secrets Of Successful Nail Technicians.
Tried And Tested
www.nailtechsuccess.com